Första mötet

Åter från IKEA. Maken har blivit inringd till jobbet och själv förbereder jag mig mentalt för ett brf-möte. Vi ska rösta om det stambyte som diskuterades på vårt allra första möte i februari. Det gick sådär (se här). Nu ska vi se huruvida fler har hunnit få läckage i sina lägenheter under sommaren och kanske kommit på bättre tankar.

Isabelle har aldrig varit på brf-möte innan. Helst hade jag nog sett att hon väntade med sådant ett tag till, men nu är det bara att ta tjuren vid hornen. Hon är troligtvis lite för liten för att vara själv hemma. Jag tänker att det iallafall inte kan bli värre än när vi åkte tåg hem från Helsingborg i förra veckan och hon började gnälla av uttråkning redan när vi passerade Ramlösa. I Lund var jag så svettig och utmattad av att hindra henne från att gallskrika att jag närapå gick av tåget bara för att roa henne och svalka mig själv (varför svettas man så mycket efter att man fött barn?).
Eftersom brf-mötet inte är på ett tåg tänker jag att det kanske kan vara ok. Dock är det mitt under hennes vanliga nattningstid, så det kan ju orsaka viss oro. Jag tar med hennes nya barnstol så att hon kan roa sig med att slänga sina giraffer på golvet och sedan se på när jag plockar upp dem. Det går säkert bra.


Lösningen på förutnämnda fettproblem heter turkost hårband. Smink? Nä, alltså, det har jag slutat med. Är rent för trött på kvällarna för att orka tvätta bort det.


Antilop och giraffer. Dottern sover för att vara sitt allra charmigaste jag vid brf-mötet. Bakom alla djur syns den excellenta diskmaskinen. Hur har man framlevt innan denna fanns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!