Same procedure as last year.

Nu såhär när det börjar somras brukar jag tycka att det är en bra idé att jobba lite natt. För omväxling, glädje och gamman och för att mina glada nattkollegor ska få njuta av mitt sällskap. Eller, alltså, snarare INNAN sommaren brukar jag tycka det. Och så lovar jag upp mig på en massa nattpass. Och sen när det väl är dags att börja genomföra alla de där nattpassen, så slår det mig liksom att jag liksom inte gillar att jobba natt. Alls. För jag är ju trött då. Jättetrött! Men det är så dags att komma på att man är trött på nätterna då. För plötsligt är den där kollegan som ska ha semester i Grekland iväg på sin semester i Grekland. Och då är det ju jag som ska jobba istället. På natten. Så det är bara att se till att göra det. Trött eller ej. Men det är faktiskt rätt så synd om mig. Imorgon när jag kommer hem till min ljuvliga säng ska jag nog ta ut telefonen ur sovrummet innan jag lägger mig. Då kan jag nog sova lite längre än till klockan 14.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag stänger av ljudet på både mobil och hemtelefon när jag sover på dagen. Annars hade jag blivit helt tossig av ringade och pipande.

2013-06-06 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!