Söndag innan jobb

Efter en helg full av god mat, barn och umgänge är vi nu alla säkert återbördade till hemmets lugna vrå. Hår av hin har protesterat mot vår bortavaro genom att käka upp lite julstjärna som hon därefter kräkts upp på hallgolvet. Helt otroligt att hon inte valt att kräkas i sängen eller på en av mattorna. Hon måste verkligen älska oss trots allt. Fisen och maken vilar middag efter en brunch-extravagans och jag sitter framför datorn och porrsurfar (på hemnet). Noterar att lägenheterna här i huset har magnifika utgångspriser. Tre stycken till salu samtidigt. Undrar om vi gjort något fel...
 
Bortsett från porrsurfningen tittar jag på britter som letar efter hus i solen. Det borde vara alldeles enastående tråkig tv, men på något plan finner jag att de där programmen har en oerhört lugnande inverkan på mig. Och så tittar jag igenom fotona i kameran som jag sedan iPhonens intågande knappt har använt.
Och så dricker jag te ur en kaffekopp och luktar på mitt underbara doftljus som jag köpte under vår blixtvisit i Paris för en vecka sedan (makens julklapp var en snabb-weekend till Paris). Då såg vi ut såhär:
Och elefanten vid Centre George Pompidou såg ut såhär:
Och imorgon är det dags för mig att jobba, maken att börja plugga och lillfisen att återvända till förskolan (nyårslöfte: Måste börja säga förskola istället för dagis). Tur att flygbiljetternna inför sommarsemestern redan är bokade. Hoppas bara att jag får semester i anslutning till de datum biljetterna är bokade till. Återstår att se. Vad hittar ni själva på med för något idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!