Jag och Anna

Jag börjar bli lite rädd för att något slags Freaky friday-aktigt hände mig på nyår. Visst, visst, jag har fortfarande druckit vin och så varenda dag under mitt jullov (utom den andra januari för då tyckte jag det var på sin plats med en dag utan vin). Det läskiga är att jag sedan nyårsdagen har fått en obehaglig känsla av rastlöshet, som denna kväll kulminerade i att jag gav mig ut och sprang. Och jag kan meddela, tack vare min skryt-app på telefonen, att det har jag inte gjort sedan den sextonde september förra året. Därefter har jag skyllt på väder, mörker och kvalitetstid med fisen för att slippa träna. Så nu undrar man ju. Vad hände egentligen på nyårsafton? Och vad gör egentligen Anna Skipper just nu? Sitter hon framför tv:n med en falska vin och en enorm skål med chips framför sig? En sak kan vi säga med säkerhet. Och det är att när jag börjar åka hem till folk jag känner och slänger all deras mat i svarta sopsäckar och pratar om hur det vita brödet de äter minsann jäser i deras magar tills magarna BLIR deg, då har vi solida bevis för att jag har blivit Freaky friday-bamboozled tillsammans med Anna Skipper. Scary shit.
...
är precis sådant som jag snart kan få för mig att säga till folk jag möter om saker och ting är som jag misstänker.

Kommentarer
Postat av: maken

Den dag du blir som Skipper är den dagen jag tar ut skiljsmässa....

2013-01-07 @ 21:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!