Tiga är guld

Idag på jobbet tittade vi under en stunds fint samkväm ut genom fönstret på en grupp människor som gick in i bilar, när jag exalterat kläckte ur mig att det var trevligt att få lite sällskap i min titta-ut-genom-fönstret-fetisch. Eftersom de inte förstod vad jag menade fick jag då förklara hur jag under min mammaledighet utvecklat en förkärlek för att snoka på livet utanför huset (och i allra högsta grad livet inuti huset på andra sidan). Det ena ledde till det andra, och när jag till slut var klar så såg jag för en sekund mig själv lite ur de andras perspektiv. Akvarie-mannen, ja, alltså, det var väl inte så farligt tror jag, även om det förstås var lite onödigt att kalla honom för lönnfet loser. Sedan var det hon som skrek det där med att hennes älskare skulle åka hem och knulla sin fru klockan halvfyra på natten, då när jag satte upp det där brevet i trappuppgången mittemot. Alltså, jag brukar ju inte sätta upp lappar sådär i vanliga fall. Det var ju ändå ett specialfall. Och sen kom ju det där med glassbilen. Ni vet, då när jag skrev ett, tja, agiterat, mail till Hemglass för att de hade väckt Isabelle en fredagkväll just när hennes hulda moder hade hällt upp ett stort glas vin och skulle se på Idol. Och det lät ju inte sååå bra, speciellt inte när det efterföljdes av historien om när maken kastade ett äpple i full karriär som exploderade på glassbilens tak. Ja, jag antar att äpplet eventuellt hade kunnat träffa någon glassälskande stackare mitt i planeten om maken hade träffat fel, men nu gjorde det ju inte det. Men visst, jag kan hålla med om att det låter lite olyckligt faktiskt. Sen när man har berättat allt det där, och liksom hör vad de andra hör, då är det lite sent att ta tillbaka alla historierna. Och så undrar man lite varför man inte bara höll tyst. Nu kommer de ju aldrig mer att vilja titta ut genom fönstret tillsammans med mig något mer...

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jag tittar gärna ut genom fönstret med dig, anytime!

2012-09-14 @ 23:40:54
Postat av: Kikki

Jag med! Dessutom har jag en klänsla av att du seriöst ligger i lä, jämfört med mig...

2012-09-15 @ 19:02:26
URL: http://www.theantigonish.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!