Utmaningen mottagen och utförd

Ok, för ett par dagar sedan blev jag utmanad av Antigonish och har till och med börjat svara på det en gång för att direkt inse hur svåra frågorna var och suddat ut hela kittet och loggat ut mig. Men tyvärr har jag svårt för att släppa en utmaning, så nu ger jag mig på det igen.

1. Vilken är din bästa egenskap?
Gud. Varför är det alltid så svårt att skriva något positivt om sig själv? Jag är ödmjuk. Det är jag faktiskt. Jag gör sällan fel, men när jag någon gång faktiskt mot allla odds gör det så är jag väldigt duktig på att be om ursäkt. (Det här ser inte ni, men nu sitter jag och skrockar belåtet för mig själv.)

2. Vilken är din sämsta egenskap?
Att jag är passivt aggressiv. Det irriterar mig att jag inte kan sluta vara det, även om jag faktiskt försöker att tänka på det mycket. Kan till exempel irritera mig outsägligt mycket på folk som cyklar på trottoaren och går in i mig på stan. Är dålig på att bara rycka på axlarna åt sånt.

3. Hur tror du att din omgivning ser dig?
Det undrar man väl alltid. Jag tror nog att folk ser mig som lite hård. Jag tror också att folk kan känna att de har svårt att komma mig inpå livet, vilket nog beror på att jag har ganska svårt för att vara mig själv med folk jag inte redan känner väldigt väl.

3. Favoritmat?
Något med spagetti är en klar favorit. "Något" kan vara allt från en klassisk bolognese till en gräddig köttsås.

4. Bästa semesterminne?
Helt klart min och makens bröllopsresa. Tre dagar i Rom och elva dagar på lyxhotell i Sorrento. Vi åt gott, drack massor med vin, badade, solade och spelade yatzy.

5. Värsta semesterminnet?
Första gången jag och maken slutade röka sparade vi de pengar vi tidigare lagt på cigaretter i en whiskeyburk. På ett halvår blev det rätt mycket pengar, och vi la dem på en resa till Tunisien. Hotellet sades vara fyrstjärnigt. Till frukost hade de koncentrerad saft som de låtsades vara juice. Vid skinkan satt det ett foto på en smutsig gris i en svinstia. Lite sådär "Vi får väl servera det här äckliga köttet från ett orent djur, men se bara! Se på bilden vad det är för äckligt djur ni sitter och smaskar i er! Jojo, smaklig spis, för all del, smaklig spis! Men till himlen kommer ni minsann inte!"

Dag två kände vi oss tvungna att byta rum, då vårt underbara rum med utsikt mot havet varit lite som en nattklubb, då en tunisisk herre med mikrofon och ett antal andra människor varje kväll (tydligen) körde ett "spectacle" som var tämligen högljutt och från vår sida vanvettigt ouppskattat. Vårt nya rum med utsikt mot en bullrig och högt trafikerad gata var mycket bättre dock. Bättre ur ett ettstjärnigt-billigt-hotell-i-Paris-synvinkel. Och det faktum att vi kunde sova en liten smula bättre.

Den tunisiska maten smakade inte bara illa, utan gjorde oss också magsjuka. Tyskar snodde de bästa platserna vid poolen klockan fyra varje morgon och man blev visiterad varje gång man gick in på hotellet efter att ha varit på stan, för man fick inte ta med sig något ätbart eller drickbart in på hotellet. Inte minsta vattenflaska eller chipspåse. Det tunisiska vinet smakade anus och annat vin fanns inte att uppbringa vad det verkade. En kväll började jag och maken dessutom diskutera politik och blev så sura att vi inte pratade med varandra på ett helt dygn. Jag kan också meddela att det rökstopp som föranlett resan fick sitt effektiva slut just på denna resa. Herrens vägar är verkligen outgrundliga.

6. Fulaste plagget du äger som du trots allt inte kan slänga?
Jag är ganska duktig på att slänga saker faktiskt. Kommer inte på ett enda. Däremot är jag legendariskt duktig på att köpa kläder som är för tighta och får mig att se ut som en stoppad korv. Det borde jag verkligen sluta med.

7. Din största inspiration/förebild?
Så svårt. Just nu handlar mycket om hur man är en bra mor. Isabelle är ju fortfarande liten, men jag tänker mycket på hur jag vill att hon ska ha det under sin uppväxt och hur man gör för att uppfostra en stark och självsäker människa. När jag var liten hade jag en dagmamma som var helt underbar. Kärleksfull, varm och glad fick hon mig att känna mig som en i familjen och idag när jag tänker på hur en bra mamma är, så är det hennes ansikte jag ser framför mig. Hon har två egna döttrar som idag är vuxna, och jag har alltid varit lite, lite avundsjuk på dem som fått växa upp med en sådan underbar mamma. Just sådan skulle jag vilja vara som mor.

8. Något du inte skulle göra ens för en miljon?
Vika ut mig. Jag tycker att utvik är att sälja ut alla kvinnor och nedvärdera oss som människor. Jag förlorade all respekt för blondinbella när jag hörde att hon vikt ut sig. En ung tjej med åsikter och entreprenörsanda som bara understryker gamla mossiga värderingar om att kvinnor ska bedömas efter sitt yttre. Jag vet att hon menade att göra motsatsen, men bara behovet av att en kvinna ska behöva vika ut sig överhuvudtaget gör mig matt. Hon har uppenbarligen inte fattat ett skit, och det gör mig ledsen.

9. Hur ser ditt liv ut om 15 år?
Åh, om 15 år sätter jag klockan på 04.30, går upp och dammsuger och spelar lite trumpet utanför Isabelles rum innan jag går och lägger mig igen och sover till elva.

10. Något du ångrar?
Att jag inte tog skolan på mer allvar och satsade på toppbetyg. Jag fattade nog aldrig riktigt det där med att det var viktigt att plugga för att kunna bli något bra i vuxen ålder. Nu går jag här och dregglar i Fridhems villakvarter och undrar vad man gör för att ha råd med så fina hus.

Och nu, mina vännner, nu är det ER tur! Alla som känner sig manade har nu den underbara uppgiften framför sig att svara på följande tio frågor:

1. Vad irriterar dig mest av allt?
2. Vad är du rädd för?
3. Hur gör man dig riktigt glad?
4. Om du var en kändis, vem skulle du vilja vara då och varför?
5. Vilken artist tröttnar du aldrig på att lyssna på?
6. Vilken är den finaste komplimang du någonsin fått?
7. Vad skulle du jobba med om du fick välja helt fritt?
8. När grät du senast?
9. Den bästa tv-serie som någonsin gjorts heter?
10. Finns det någon bok du läst om mer än tre gånger och i såfall vilken?


Kommentarer
Postat av: Kikki

Haha! Starkt jobbat!

2012-05-09 @ 07:55:16
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!