Noo-Noo suger upp tubby-brödrosten

Visst. Ni sa det allihop när vi drev med fenomenet. Vi sa att det aldrig skulle hända. Ingen unge of ours skulle någonsin utsätttas för det. "Astrid Lindgren!", skanderade vi. "Höhö, ni får väl se!", sa ni. Och ni hade rätt, ok! Ni hade rätt, so help us God!

Med avsnitten "Åh åh!", "Tubby-grötmaskinen blåser bubblor!", "Plopp, plopp!" och "Städa upp Noo-Noo!". Tydligen ska vi också få skåda hur Tinky Winky marscherar och beskåda hur Dipsy tittar på när Laa-Laa dansar en härlig dans. Ska bli kul. Att se en bisarr filtfigur titta på när en annan bisarr filtfigur dansar en härlig dans. Det ska det verkligen.

Ett behov av att försvara mitt inköp för maken kom redan innan jag faktiskt betalat för filmerna (2 för 99:-). Jag kom fram till följande:
1. De är BBC-producerade! (Se höger hörna på fotot. Lite ur fokus, men det står faktiskt BBC!)
2. De var billiga, ok!

Lillfisens enda kommentar till det hela var ett simpelt "Vov-vov!" när hon såg framsidan. Sedan fick hon tugga på fodralet i kön till kassan, för hennes hulda moder hade tappat bort hennes napp någonstans på Limhamn. Imorgon ska vi se om hon diggar Laa-Laas härliga dans.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jag kan förtydliga; Noo-Noo är den som passar upp dessa förtappade figurer. Vänta bara tills ni ser ungen i solen ... moahaha där kan man snacka om rysare!

2012-05-11 @ 21:02:02
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å nej de är hemska och kommer att gå varma tills dvd:n går sönder! hihi

Jag har sagt att de blivit repiga och inte funkar längre :-) Funkade fint :-)

Välkomna till filmtortyrens värld :-)

2012-05-11 @ 21:31:52
Postat av: Kikki

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA! Åh, förlåt... Been there, fast tack och lov var det jämställda Byggare Bob & Young Einsteins(Leo - helt själv valt)och inte så tack och lov (Svamp Bob Fyrkant för Matti. Eh, själv valt, även det...fast jag lärde mig älska Bläckvard) Det är fanimej inte lätt att vara förälder, och även om man gör precis likadant med båda så blir det helt olika barn.

2012-05-11 @ 23:06:11
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com
Postat av: Anna

Barn har ingen smak! haha

2012-05-12 @ 07:28:06
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/
Postat av: frikadellen

Åh dessa små tokar ger mig ett och annat fritt spelrum också. Dottern sitter som förhäxad några minuter och jag hinner göra några viktiga saker på datorn (bankärenden och bloggar)

2012-05-13 @ 09:48:40
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!