Kyrkhångel

Igår tog jag med mig lillfisen till kyrkans öppna förskola. Ni vet, vi är ju väldigt religiösa i vår familj och tycker det är sunt med lite hederliga kristna värderingar, typ att man ska vända andra kinden till och aldrig skåda given häst i munnen. Den sortens grejer. Isabelle gick ut starkt med att efter att ha blivit nedläppt på gräsmattan i rask takt tungkyssa en yngre kille på ett ganska brutalt framåt sätt. Nyhetens behag svalnade snabbt, varpå hon försökte äta upp två tusenskönor och när det inte gick vägen kröp hon över till en annan filt och hostade en yngre bebis rätt i ansiktet. "Ehrmm" hostade jag då till nervöst, för man vet ju aldrig hur bacillrädda folk egentligen är och i sanningens namn satt de ju mest på sin filt, minding their own business liksom, när Isabelle bara paraderade fram som Tyskland över Polen och hostade deras unge i munnen.

Sedan var det dags att gå in på sångstund. Ni vet när man sjunger om att man fått sin kropp av Gud och ska vara tacksam för att man kan röra den och sånt där basic stuff som man ska lära sig redan i tidig ålder. Redan innan jag hunnit ta av mig skorna hade Isabelle i rask takt hunnit krypa fram till kille nummer två för en rejäl långtradare. Sångstunden passerade tack och lov under lite lugnare former under vilka Isabelle faktiskt satt i mitt knä under hela 30 minuter. Efter all kristendom och allt hånglande vet jag inte riktigt vem av oss som var tröttast, men eftersom det är lillfisen som får åka vagn och inte jag, så var det hon som slocknade. Min far, legendaren, somnade faktiskt en gång under en svampplockningstur i skogen, men jag verkar inte ha ärvt just den specifika talangen. Tur för lillfis, för hade jag somnat under promenaden hade ju inte vagnen fortsatt rulla henne behagligt till sömns.

Kommentarer
Postat av: frikadellen

Vi går på sekulära öppnis. Där hånglas det tråkigt lite.

2012-05-10 @ 15:02:31
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!