Byrå till lillfisen

Kvinnor kan! Det bestämde jag mig för idag och monterade ihop en IKEA-byrå. Eller, alltså, jag svor rätt mycket, fattade ingenting en sväng och höll mycket på med att se till så att lillfisen inte svalde skruvar och plugg, slog sig själv i huvudet med hammaren eller petade hål i sin gom med stjärnskruvmejseln (ser ni hur jag helt och hållet bara typ fattar lingot i hantverkarvärlden? Jag bara typ "stjärnskruvmejseln" som värsta snickaren, typ!).
Och så ska jag nog erkänna att jag fick lite handräckning av makens kompis, som egentligen bara skulle komma över och låna en grej när han wallraffades av mig med meningar i stil med: "Men, alltså, den här bilden, vad BETYDER den egentligen?". Så när han egentligen var på väg härifrån ungefär tio gånger slutade det med att han la saker och ting på rätt ställen och visade var jag skulle skruva i vad. Och hjälpte till med att se till så att lillfisen inte skulle dö kvävningsdöden. Hon har dock ätit ett par bitar frigolit i obevakade ögonblick, och eventuellt också lite trädamm som kom med byrån. Bättre det än hammare i huvudet.

Kli i huvudet. Typiskt "alltså, är det de här pinnarna jag ska skruva fast mojänger i?-"gest.

Hamrar! Och bilden är inte ens arrangerad! Jag hamrade på riktigt!

Lillfisen själv var mycket engagerad i arbetet och innan hon petade in skruvmejseln i gommen försökte hon faktiskt skruva i en skruv i byrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!