Alzheimers, godmiddag!

Ikväll har jag ju varit på jobbet, som ni vet. Innan jag cyklade till jobbet skulle jag "bara en snabb sväng inom Lindex" för att köpa lite nya kläder till lillfisen. Jag kan tala om för er att det här med att handla nya barnkläder är det roligaste man kan göra nästan. Inte riktigt, men nästan. Det är alldeles, alldeles underbart att ha en heltidslön och kunna gå och titta på barnkläder i evigheters evigheter. Det var bara det att jag skulle inte ha så många grejer, men så blev jag liksom som uppslukad, så helt plötsligt blev det liksom lite bråttom att hinna till jobbet i tid. Ni vet hur det är. Så när jag kom fram till jobbet var klockan 13.12. Jag börjar 13.15 och ska då vara uppe och ombytt på avdelningen.

Klockan är alltså 13.12. Jag står och ska låsa fast min cykel med mitt moheffa-lås i cykelstället. Det är bara det att där står så många cyklar så jag måste liksom klättra över till andra sidan för att komma åt att låsa fast framhjulet i cykelstället. Cykeln blir dock snabbt och enkelt fastlåst med moheffa-låset i cykelstället. 13.16 är jag uppe på avdelningen ombytt och redo för åtta timmars arbete.

Så slutar jag då, 21.30. 21.35 ska jag låsa upp min cykel. Hittar dock inte mitt moheffa-lås. "Vad fan! Vem har snott mitt lås men lämnat kvar min cykel?!" Tänker jag. Fattar inget. Tittar mig förbryllat omkring. Bredvid min cykel står en väldigt snarlik cykel. Fastlåst med ett moheffa-lås i cykelstället. Jag tittar på moheffa-låset. Och ser en lapp:


Fattar ni vad sur den här kvinnan är på mig? Jag har LÅST FAST hennes cykel i cykelstället, så att hon inte kan cykla vare sig hem eller till jobbet imorgonbitti. Ser ni på sättet hon strukit under hur jävla pissförbannad hon är på mig? "MIN" och "CYKLA HEM".

Och hur rätt har hon inte? Alzheimers, table for one, please! Tokig, jävla sjuksköterska låser fast intet ont anande kollegors cyklar med stora moheffa-lås i cykelstället. Jag skäms som en get. På andra sidan (ni ser ju pilen) står ett namn och ett telefonnummer till en avdelning som jag kan få kontakta imorgon när jag skamset ska krypa till korset och meddela vilken klantig clown jag är. Det ska inte bli roligt. "INTE".


Kommentarer
Postat av: Tristessa

...det där var en sån sak jag inte trodde kunde hända. Liksom lite vanligare att folk snor cyklar än kanske räddar dem från en stöld :p Men vad är ett moheffa-lås???

2012-03-23 @ 02:40:14
URL: http://tristessan.wordpress.com
Postat av: Kikki

Darling!

2012-03-23 @ 07:55:45
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com
Postat av: Yasmine

haha men hon borde vara tacksam för att ingen kunde stjäla hennes cykel när den nu var så bra fastlås med ditt moheffa-lås ;) Blir ju inte mkt till ersättning om man tänker på busskostnaden (så räknar region skåne),

2012-03-23 @ 08:57:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!