En hals

Eftersom vi i familjen tyckte att det var så länge sedan någon av oss var sjuk så passade en otippad bubblare på att sjuka ner sig i fredags. Hon med det där immunförsvaret som slår ner små ekorrar på bakgården. Jag, alltså, om det inte framgick. Jag, som skröt med åratal av arbete utan så mycket som en endaste sjukdag, har nu på ett och samma år lyckats drabbas av the infamous öroninflammation från helvetet OCH något som jag bara kan omnämna som världhistoriens segast framryckande halsinfektion. Den började i början av veckan och kulminerade, lämpligt nog, precis innan jag skulle klä upp mig för att gå på en kär väns 35-årsfest, med 38 graders feberfrossa i fredags. Men vem är jag att ringa och anmäla mitt frånfälle 45 minuter innan fest. Svaret var Ibumetin och en varm dusch. Resultatet lät inte vänta på sig. Festen var trevlig och nöjt konstaterade jag en temp på 37.4 när jag kom hem.

Tyvärr talade därefter nattens feberfrossa sitt tydliga språk. Och eftersom maken jobbar helg och man ogärna hålller på med vab-dagar ringdes hela kavalleriet på svärsidan in. Jag har alltsedan igår vid lunch haft sällskap och barnpassning nanny style och närhelst jag velat gått in i mitt mörka sovrum, satt på Gilmore girls på dvd:n och feberslumrat behagligt. Därmed har jag troligtvis sovit mer det senaste dygnet än vad jag gjort hela det senaste året. I tell you, har man gift in sig i den bästa släkten eller vad?

Kommentarer
Postat av: Kikki

Kryakram! Ladda din sovpuckel med så många timmar du bara kan!

2012-06-03 @ 21:38:12
URL: http://theantigonish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!