Sömn!

Imorse vaknade jag klockan tio i sex. Inte av barnskrik eller joller utan av egen maskin. Och när jag väl vaknat till liv lite insåg jag att jag faktiskt inte vaknat under natten mer än en gång vid tvåtiden av bröl från ett gäng onyktra män på gatan. Det är då man sätter hjärtat i halsgropen, för om lillfisen för det första inte vaknat en enda gång under natten och för det andra inte vaknat och krävt uppstigning klockan 05.20, ja, då måste hon vara död. Det var den enda rimliga förklaring jag kunde tänka mig. Så istället för att vända på mig och somna om störtade jag med en känsla av fasa i bröstet in i lillfisens rum, redo att skåda död bebis i valfritt scenario som kan ta en bebis av daga i en spjälsäng (typ death by Hår av Hin eller dylikt). Inte död, men högst levande stod lillfisen lutad mot spjälorna i tyst begrundan och tittade förvånat på mig när jag kom in med fasa i blick istället för sömndrucken och hålögd såsom brukligt. Alltså, efter chocken, ett högst angenämt scenario. Dels att vakna av sig själv, sovmorgon till tio i sex en söndag, inte illa, och dels att ha sluppit springa ut och in med nappar och buffningar en gång varannan timme mellan 23 och 05. Helt klart en bra söndag!

Jag sitter och överväger om jag ska starta en sådan där 30-dagarsbloggtjohejsangrej eller om jag ska skita i det. Åsikter i frågan emottages tacksamt.

Dag 1: Presentera mig själv
Dag 2: I min handväska
Dag 3: Smeknamn jag har och varför
Dag 4: Mitt hus
Dag 5: Det här hade varit najs att äta idag
Dag 6: Tanken bakom mitt bloggnamn
Dag 7: Något jag ångrar
Dag: 8: Min favoritfödelsedag
Dag 9: Min favorittid på året
Dag 10: Min dag
Dag 11: Det här upprör mig
Dag 12: Det här får mig att gråta
Dag 13: Det här får mig att må bättre
Dag 14: Favorit-superhjälte
Dag 15: Tio dödssynder
Dag 16: Mitt badrumsskåp
Dag 17: Min familj
Dag 18: Min tro
Dag 19: En första
Dag 20: Något jag längtar efter
Dag 21: Mina rädslor
Dag 22: Någon jag skulle vilja byta liv med, för en dag
Dag 23: Min favoritbok
Dag 24: Ett ögonblick
Dag 25: Mitt motto
Dag 26: En ovana
Dag 27: Mina gummistövlar
Dag 28: Något jag inte klarar mig utan
Dag 29: En bild från en tid jag saknar
Dag 30: Mina drömmar

Kommentarer
Postat av: Kikki

Klart du ska! Du behöver ju inte ta trettio dagar i en följd...

2012-06-17 @ 10:34:01
URL: http://theantigonish.blogspot.se
Postat av: Yasmine

Go for it!

2012-06-17 @ 10:59:38
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Tristessa

Tror säkert att du får det att bli något kul, så gör det!

2012-06-17 @ 15:13:18
URL: http://tristessan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!