Dag 16: Mitt badrumskåp

Here it is. Fullt av grejer som jag inte använder. Typ deodorant. Föredrar att lukta svett. Fast alltså, nä, deon använder jag. Det är mest Laura Ashley-parfymen som doftar tyngre än en koncentrerad äng av blommor upphöjt till tio som jag inte använder. Och Hugo Boss-parfymen som bara påminner mig om gymnasietiden och inte alls känns 2000-tal. Men man kan ju inte slänga parfymer. Eller?
 
Nagellacken använder jag inte heller sådär jäteofta. När jag jobbar får jag inte ha nagellack av hygieniska skäl och när jag är föräldraledig orkar jag inte bry mig och dessutom är det en utmaning attt måla naglarna med en nyfiken bebis i faggorna. Och när jag väl målar naglarna är jag sedan för lat för att ta bort det när det blir chippat och det ser rätt illa ut med tre veckor gammalt nagellack som sakta flagnar bort. Hmm, blev plötsligt sugen på att måla naglarna. Kanske ska göra det, kvällen till ära. Fast jag är rätt dålig på att måla naglarna. Hamnar jämt utanför. Är nog dålig kvinna som inte lärt mig såna basala kunskaper.
Detta har på intet sätt något att göra med mitt badrumskåp (förutom möjligtvis att jag behöver duscha och sedan använda min deo). Jag vill helt enkelt bara passa på att skryta med att jag denna vecka har börjat springa. 14 månader post bebis-anländande är det dags att ta tag i den usla konditionen. Ser ni, ser ni att jag tagit i så mycket att jag fått en svettfläck på mitt linne? Va, ser ni? Jag är mycket stolt över min svettfläck! I sanningens namn har jag påbörjat ett schema som än så länge innebär att jag inte springer sådär hemskt mycket just nu, men vecka för vecka trappas det upp, och om nio veckor säger de att jag ska springa fem kilometer på ett bräde. Vi får väl se. Jag pustar som en atlantångare efter bara 90 sekunders joggande i nuläget, så jag är lätt skeptisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!