Dag 12: Det här får mig att börja gråta

Det här inlägget hade mina kollegor kunnat få skriva. Vissa av dem har väldigt roligt åt att jag under min graviditet var ganska hormonell. Eller, det är snarare en sån där grej som är rolig nu i efterhand. Då kunde nog de flesta hålla sig för skratt faktiskt. En dag grät jag precis hela dagen, och det kan jag tala om att jag fortfarande får äta upp. Jag skyllde det dessutom på en annan kollega som, tyckte jag, hade lämnat kvar en massa oavslutade arbetsuppgifter på ett sätt som gjorde min arbetsdag omöjlig att utföra. Det var den inte. Men jag hade nog fått mer jobb gjort om jag inte hade gråtit hela tiden. Under små pauser var jag tvungen att samla mig för att kunna gå in till mina patienter. Det var liksom inte helt kosher att gå in till sjuka patienter och själv gråta, så mycket var jag med på. När jag vid tvåtiden den dagen frågade chefen om det var ok att jag gick lite tidigare svarade hon lite för snabbt: "Oh, ja!" De stod helt enkelt inte ut med mig och mitt gråtande, och jag tror attt de var rätt lättade när jag gick på föräldraledighet.
 
Graviditet är alltså nummer ett på listan över vad som får mig attt gråta. Annars är jag en såndär som börjar gråta när jag är riktigt arg, vilket är sablarns irriterande. Jag börjar nästan alltid gråta i slutet av filmer där det är tänkt att man ska börja gråta. Jag skäms alltid över det, så jag är ingen free flow-gråtare, utan försöker harkla mig och låtsas att något är fel med mina linser. Jag börjar gråta över barn som dör eller unga föräldrar som dör. Jag börjar gråta över djurplågare. Jag börjar sällan gråta över patienter, men det har hänt vid ett fåtal tillfällen. Jag skulle inte säga att jag är en ofta-gråtare, men jag gråter definitivt oftare nu än vad jag gjorde tidigare i livet.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Fast det låter ju faktiskt som om du är en oftagråtare ;) Och ja: Jag gråter också när jag blir riktigt förbannad. Pinsamt värre.

2012-07-04 @ 08:55:25
URL: http://theantigonish.blogspot.se
Postat av: Anonym

Jag gråter också när jag blir arg! Sån SJUK svaghet! Den andre tycker ju att den vinner när min underläpp plötsligt börjar darra. FAAAN var irriterad jag blir när jag tänker på det! Och ledsen.

2012-07-11 @ 16:42:55
Postat av: Kattis Korvapa

Det var inte alls anonym, det var jag! FAAN också!

2012-07-11 @ 16:43:33
Postat av: frikadellen

Jag gråter också när jag blir arg. Asjobbigt. Och när folk som har haft svårt att få barn får barn. Mest för att jag själv hade det men till slut lyckades. Jag känner så starkt med den känslan att det brister varje gång. Då behöver det inte vara någon jag känner utan det räcker att jag läser om det i en tidning typ.

2012-07-12 @ 21:27:02
URL: http://frikadellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!