Sjukstuga 2.0

Jahapp. Nu har maken smittat dottern. Jag har varit sjuk redan. Det hände i torsdags kväll under 45 minuter. Precis efter babysimmet hade jag ont i halsen och lite huvudvärk. Sedan gick det över. Jag funderar över att upplåta min kropp och dess kick ass-immunförsvar till forskning. Visst kan ett litet virus ta sig över bron, men det ångrar sig snabbt då mitt immunförsvar genast drar fram kanoner, morgonstjärnor, avsågade hagelgevär och bazookas för att bekämpa det. Det kan också vara så att mitt immunförsvar fått tag på kärnvapen. Iallafall går jag oberörd genom influensautbrott, vinterkräksjukor och whatnot. Jag blir hostad, nyst och kräkt på utan att bli mer än lätt småkrasslig under någon halvtimme en kväll.

Men ni vet ju hur det blir när dottern insjuknar. Hon slutar sova. Inatt har hon rejvat mellan halvtre och halvsju med paus för en snabb powernap på tjugo minuter. Så det var alltså den lediga helgen. Snor, halsont, sömnbrist och inställd födelsedagsmiddag (min). Jag och dottern tröstar oss med att dansa till Kapten Röd och jag försöker få henne att inse vad som kan hända när man försöker välta det lilla tidningsbordet vid soffan. Hon har lite våldtäktsmanssyn på det hela. Det vill säga, hon förstår ett nej, men respekterar det inte.

Efter lunch ska vi gå in i stan och köpa nya pyjamasar. En kombination av att alla pyjamasar ligger i tvätten och att vi har för få pyjamasar. Och att snöstormen igår satte oss i ofrivillig husarrest så att vi nu behöver komma ut på en ordentlig promenad för att bevara förståndet. Vi finns mer än tillgängliga för den som önskar promenad- eller fikasällskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!