Jordens omkrets minus två mil

Den här veckan har jag ägnat mig åt personalfester och jobbande. Eller snarare en enda personalfest och väldigt mycket jobbande. Personalfesten innehöll mat, lådvin, live-band och en bisarr blandning av folk från Malmö och Lund i en källare på AF-borgen i Lund. Det där som sägs om skillnaden mellan folk i Malmö och Lund är antingen en självuppfyllande profetia eller en faktisk sanning. Hönan eller ägget, ni vet. Iallafall, för er som inte vet, avståndet mellan Lund och Malmö är jordens omkrets minus två mil. Eftersom vi sedan ett par år tillbaka tillhör Lund (inte tillhör i slavmässig bemärkelse, utan i mer administrativ mening) träffas vi alltså då och då, typ två gånger om året och dricker lådvin och äter mat. Ibland dansar vi också. Fast det är mest Lundaborna som gillar att dansa tror jag.
 
Jobbandet innehöll patienter och personal. Och ett gäng tidiga morgnar. Och en fredagskväll, så att den hulda småbarnsmodern kunde få svänga sina lurviga och ta ett extra glas vin på personalfesten kvällen innan. Inte för att det spelade någon roll. Jag var ändå tvungen att åka hem och lägga mig klockan ett. Man har ju blivit rätt klen.
 
Nu hurras det i familjen över att jag är ledig (tror jag iallafall. Att det hurras alltså.) och vi ska ägna dagen åt att hitta vårt julpynt i källaren eller kanske på vinden, köpa mossa och därefter julpimpa lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!