Dag 29: En bild från en tid jag saknar

En vansinnigt dålig bild från vad som ska föreställa en soluppgång över havet. Det är taget i Portmarnock, en förstad till Dublin, en juninatt år 2000. Det är jag som står i mitten, på vänster sida står Christiano och till höger står Michael. Innan bilden togs hade vi varit inne i stan på Bonos nattklubb The Kitchen och därefter fortsatt till någon slags efterfest i Portmarnock. Detta var natten innan jag skulle resa hem för vad jag trodde var gott, men som i själva verket bara var två månader. Under efterfesten fick vi för oss att vi skulle se solen gå upp över havet, men som ni ser är det ganska fecking svart bakom oss. Så vi åkte hem till vårt hus. Vi var roomies, jag, Christiano och Michael. Ja, vi och en besserwisser till tysk och två komplett vanvettiga fransoser då vill säga.
 
Bara några timmar senare åkte jag till flygplatsen med Christiano och Sara som skulle vinka av mig. Det var en bra tid det där. Helt sorglös, bortsett från the odd kärleksbekymmer, som alltid kunde dränkas i en pint Bulmers eller två. Jag antar att det var därför jag åkte tillbaka och stannade i tre år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!