Fett

Vilken underbar dag att vara utan varmvatten. Precis när mitt hår är som allra, allra fetast. Jag visste igår att det skulle vara avstängt. Ska inte sitta här och skylla e-on för att ha varit ute i otid med det meddelandet. Det är bara det att jag igårkväll var så vanvettigt trött att jag inte orkade tvätta håret och då tänkte att jag skulle gå upp och göra det innan klockan åtta. Sen var det bara det att maken tog morgonpasset med dottern, och just då kändes det så olönt att protestera. När han vill göra något snällt, liksom. Vem är jag att komma och förstöra välgärningen? Så nu sitter jag här och undrar om jag överhuvudtaget kan visa mig ute. Inte nog med att min utväxt nått en episk längd, håret är nu även skitigt. Dammit. Sjal, kanske? Kan låtsas är cancerpatient (tar i trä).

Idag är en bra dag för ett IKEA-besök. Många där har nog också skitigt hår. Dottern har nu uppnått den hedervärda åldern där hon kan sitta i en barnstol. Inte i timmar, men väl under en måltid, så vi har tänkt oss att vi skulle köpa en dylik. Om någon känner för att ge oss en Tripptrapp-stol tackar vi inte nej, men så länge får det duga med en hederlig IKEA-variant. Idag ska vi också premiära med en smakportion. Potatis och palsternacka. Vi hoppas att det ska gå bättre än när vi använder näsfridan eller försöker ge henne D-droppar och hon böjer ryggen bakåt i en stor båge för att komma undan. Men potatis och palsternacka måste vara trevligare än både snorutsugare och vitamindroppar. Hoppas jag.


Kommer ni ihåg när jag såg ut såhär?

Kommentarer
Postat av: Kikki

Tror minsann vi har en stadig trapptrullstol på vinden. Eller så är det dem på jobbet jag tänker på. Nej, helt säkert fick vi en när Legolas var liten... Jag ska kika, i så fall är det fritt fram för Isabell att slita den med hälsan!

2011-09-12 @ 18:02:55
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Git

Hej!

Vi har ingen triptrapstol men en annan jättefin barnstol som även kan användas när dom blir större.

Där är dynor i den så den går att använda även när man är så liten som Isabelle. Loke har precis lämnat den och sitter nu på vanlig stol. Vi har förresten även en juniorsäng om ni är intresserade. Kramis Git

2011-09-14 @ 09:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!