Häpp!

Idag är maken ledig efter att ha jobbat från 9 till 23 de senaste tre dagarna. När maken är ledig slipper jag ta med mig dotter, antilop och 23 leksaker in på toaletten när jag ska duscha. Jag slipper också packa ner all tvätt, tvättmedel, dotter, babybjörn och bumbostol när jag ska ner i tvättstugan. Allt känns vanvettigt lyxigt och går supersnabbt när man bara har den faktiska uppgiften och inte the added bonus av dotter med allsköns tillbehör och den så stressande uttråkningsfaktorn som alltsom oftast inträffar nere i tvättstugan.

Maken har just stigit upp efter en välförtjänt sovmorgon (man kan ju ändå tycka att det är välförtjänt efter en hel arbetsvecka inklämd på tre dagar). Han äter frukost, dottern bankar på sin antilop och snackar med sin giraff och jag sitter framför datorn. Idag ska vi försöka få dottern att sova innan det är dags för babysim samt äta lunch på stan. Det är uppgifterna. Rätt angenäma om jag får säga det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!