57 miljoner?

Idag har maken varit mycket snäll, eftersom jag på sistone lidit av episkt dålig sömn av oklar anledning. Igårkväll somnade jag faktiskt oklanderligt bara för att väckas av fulla småglin utanför klockan halvtvå. Somnade helt otippat om direkt, för att väckas av dotter klockan sex. Dottern verkar ha någon slags inre väckarklocka som är ställld mellan halvsex och sex varje morgon. Det är en olycklig tid för en morgontrött själ.
Dock förbarmade sig maken och gick upp med den morgonpigga, medan jag vände på mig och somnade om. Klockan nio gick make och dotter ut på morgonpromenad, vid vilket jag fick en kopp kaffe och satte på Gilmore girls på tv-n i sovrummet (en apparat som använts sorgligt lite de senaste fem månaderna, I tell you). Efter lite Gilmore har jag sedan ätit frukost, läst Sydsvenskan och varit på toaletten i alllsköns ro. Make och dotter är nu åter från sin söndagspromenad och jag är utvilad för första gången på länge. Skönt!

Nu sitter maken med Sydsvenskans hemmadel och planerar vårt nya boende. Igår spelade vi nämligen på hästar på en kompis inrådan, och nu sitter vi som bäst och hoppas på att vara 57 miljoner kronor rikare. Vi har bestämt oss för att ca 6 miljoner är lagom att lägga på ett nytt boende här i stan och har även tankar på ett sommarhus på Amalfikusten i Italien. Vi har inte kollat om vi har vunnit än, men det är ju mest en formsak. 57-miljonersvinsten firar vi med svägerska och svåger över en grytkyckling ikväll. En bra plan inför dagen.


Nybliven miljonärsdottter?

Kommentarer
Postat av: Yasmine

åå vilken fin bild :) Väntar med spänning på resultatet ;)

2011-10-16 @ 11:52:09
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fantastisk bild!

2011-10-16 @ 13:47:54
URL: http://jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!