Nya, vita, vackra vinterstövlar utan hål

Efter att ha fått min vänstra fot genomblöt vid tre olika tillfällen på kort tid bestämde jag mig för att det var dags. Dags att köpa nya skor alltså. Skor utan hål. Häromdagen tog jag med make och dotter ut på stan för att rekognosera. Genast fick jag syn på ett par vita, varma vinterskor som jag egentligen omgående ville köpa. Jag frågade maken om han trodde att de skulle bli mycket skitiga.

Till saken hör att jag förra vintern köpte en vit vinterjacka, förvisso storlek elefant, eftersom jag då var mitt uppe i min tilltjockningsfas i graviditeten och åt och åt och åt och åt och åt och åt och åt och åt, så den är nu ändå för stor. Iallafall stod jag då bekymrat och funderade över huruvida jackan skulle bli mycket skitig, varpå maken kom med de nu bevingade orden: "Ja, men hur ofta dricker du rödvin med jackan på?". Och då tänkte jag att, nä, det gör jag ju aldrig. Och om jag plötsligt skulle vilja göra det, så kan jag ju låta bli. Speciellt då under graviditeten också, givetvis. Så jag köpte jackan. Det är ju bara det att rödvin är inte det enda som kan fläcka ner en vit jacka. Det blev jag ganska snabbt varse. Den är numera hur skitig som helst, även om jag inte har spillt något rödvin alls på den. Däremot har jag tvättat den tre gånger, varav en ganska varm tvätt med en rejäl skopa Vanish, utan någon som helst effekt.

Vad har vi då lärt oss av detta köp? Ja, det beror på vem du frågar. Maken har lärt sig att aldrig mer yttra sig om inköp av vita ytterplagg, oavsett hur många gånger man frågar ("Men snälla, säg! Tror du ändå inte att det blir ganska lätt att få bort fläckarna om man torkar av skorna direkt när man tar av sig dem?").
Jag däremot, har inte lärt mig någonting. Mer än att vänta ett par dagar och fundera. När jag sedan idag i affären redan hade bestämt mig för att jag skulle ha dem frågade jag kassörskan på ett väldigt ledande sätt: "Visst är de lätta att göra rena om de skulle bli lite skitiga?". Snacka om serverat på silverfat. Hon läser något om "easy care" innantill från etiketten och tycker att det väldigt mycket känns som att det skulle betyda att de är lätta att få rena. Och det tycker förstås jag också. Så, kära vänner, skåda dem nu, mina vackra, vackra, vita vinterskor utan hål och med easy care-system:


Jag fullkomligt älskar dem! Jag älskar dem så mycket att jag inte vågar ta på dem när vi ska på babysim ikväll, för då tror jag att någon annan älskar dem lika mycket som jag och snor dem*. Tur att det inte regnar ute, för då kan jag ha mina håliga skor.

Häromdagen när det var mammapromenad och hade regnat var jag tvungen att ta på mina höga stövlar med klack. Det var ingen bra idé av många olika anledningar, men vid det laget var jag så trött på att ständigt gå runt med en blöt och kall vänsterfot, så jag föredrog fotsmärta, spott och spe från de andra mammorna iklädda fotriktiga mammapromenadskor utan hål (nåja, spott och spe var kanske en mild överdrift då, men iallafall lite spe) samt en otippad värk i vaderna, eftersom de tydligen förblivit modell lite kraftigare efter graviditeten, och inte alls passade in i stövlarna så som de gjorde innan.


Isabelle fick en höstmössa för pengarna som blev kvar.

*Eller kanske som när Madicken tog på sina nya sandaler till majelden fast hon inte fick. Jag menar, jag vill ju inte att lus-Mia ska ta min fina, vita vinterstövel och slänga i huvudet på babysimläraren. Sandaaaler minsann! Tror du att du kommer hem med dem? Det tror inte jag! Nejnej. Jag lär inte gärna av egna misstag, utan helst av andras. Typ Madickens då, i just det här fallet.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh, darling! Lycka till med det vita stövlarna, det kommer att gå galant! (Eller åtminstone elegant)

2011-10-13 @ 16:52:23
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Perfekta för mammapromenader tror jag! Vi ses imorgon!

2011-10-17 @ 09:55:51
Postat av: Isabelle

Vart har du köpt skorna och vad kostar dom? :)

2011-11-21 @ 10:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!