Resa sig ur stolen

Nu har jag tappat greppet helt. För tjugo minuter sedan la jag dottern i vagnen för en liten tupplur. Och nu vet jag inte riktigt hur jag tänkte, för hon ska nattas om en dryg timme, lagom till att barnvakten, alias fadder Maria kommer hit. Jag tror att jag är så trött att jag överhuvudtaget inte tänkte. Nu borde jag nog väcka henne. Det är bara det att jag inte riktigt orkar resa mig, för det var väldigt, väldigt skönt att sitta ner framför datorn.

Annars har dottern faktiskt idag, till hennes försvar, varit en riktig charmör. Hon skrek vare sig när vi var hos frisören och plockade mina ögonbryn eller när vi var på Systemet och handlade vin. Och hon hann bara dra Isis, som vi är kattvakter till i helgen, en enda gång i svansen. Fast sistnämnda var mest mitt fel. Jag hinner helt enkelt inte med. Isis verkade dock ta det hela med ro, och inför attack nummer två som var riktad mot morrhåren var jag helt förberedd och avvärjde skickligt alla möjliga skrik- och kloincidenter.

Annat jag borde göra istället för att sitta här med er är att göra mig iordning inför kvällen, ni vet sätta på mig min intrikata utklädnad samt täcka alla mörka ringar under ögonen med ett tjockt lager smink. Jag borde också laga middag och kolla upp hur jag ska ta mig till Kirseberg. Alltså definitivt läge att resa sig nu. Jäpp. Definitivt. Helt klart.


Inget åskmoln idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!