Mina fyra feta skogsekorrar

Jag vet att det är beyond übertråkigt att få höra om någons drömmar, och att man alltid måste se sådär fejkintresserad ut när folk insisterar på att berätta om vad de drömt, fast man helst bara vill att berättelsen ska ta slut innan de ens hunnit börja. Men nu är ju detta en blogg, så ni kan se jävligt uttråkade ut när ni läser utan att jag blir ledsen, och jag ska bara dra min sjuka dröm i korta drag för er.

Såhär var det: Jag är gravid igen (pust!) och befinner mig på förlossningen, eller snarare i ett förråd på förlossningen. Efter elaka krystvärkar (jag fick stå upp, för det fanns inga sängar) kom den så ut. Skogsekorren. Ja, ni läste rätt, jag födde fram en skogsekorre. Fast det såg inte ut som en skogsekorre, utan snarare som en fet mullvad. Personalen blev inte förvånad alls, men de sa däremot till mig att det inte riktigt var deras business att förlösa skogsekorrar, och eftersom det skulle komma tre till (hur de nu visste det) så hänvisade de mig ut i skogen, för att föda resten av ekorrarna där. På väg ut, krystvärkar på g och en fet skogsekorre i famnen, hejdas vi av en barnmorska som viskar till mig att jag inte ska låta mina små ekorrar diskrimineras i samhället, och att jag ska behandla dem som vilka barn som helst. Själv är jag mest bekymrad över hur det ska gå till när vi ska ut och resa. Kan man få flygstolar till fyra feta skogsekorrar på flyget, eller måste de åka som bagage? Det är DET som är det verkliga problemet mitt i krystvärkarna när jag så fort som möjligt måste hitta en skog att föda i.

Någon glad freudian som kan komma med en tolkning? Ska vi skaffa ekorrar som husdjur? Kommer Isabelles tänder att se ut som ekorrtänder, eller ska jag helt enkelt se till att förlösas i en skog nästa gång jag är gravid? Det hela är minst sagt förvirrande.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Eh... Ingen kommentar på den.

2011-10-17 @ 11:36:21
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag tror att du undermedvetet funderar på fler barn men är orolig för att det ska bli tvillingar eller trillingar... Och då kommer ni inte att kunna bo kvar i lägenhet utan kommer att vara tvungna att bosätta er i skogen.

Vad tror du? ;-)

2011-10-18 @ 00:11:40
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!