Look no further

Ok. Jag ska erkänna en grej. Jag fullkomligt hatar att klä ut mig. Hela den relativt nytillkomna halloween-kulturen vi har importerat från USA passar alltså inte mig ett dugg. Alltid när vi blir bjudna på grejer där man ska klä ut sig lyckas jag låta väldigt entusiastisk, eftersom jag inte vill framstå som hon den där tråkiga som inte kan cranka upp det och skoja till det med en rolig utklädnad. Men nu är katten ute ur påsen. Jag är den där tråkiga tjejen som avskyr att klä ut sig. Maken, å andra sidan, fullkomligt älskar det. För två år sedan crossdressade vi, vilket passade mig excellent. Jag satte på mig gröna kläder och köpte ett leksaksgevär och var jägare, enkelt nog, medan maken köpte en finfin röd- och vitrandig klänning på H&M och ett vitt förkläde på Myrorna och var Rödluvan.

I år, första gången vi ska ut och festa till det lite eftersom vi dagen till ära faktiskt har barnvakt, måste jag alltså klä ut mig. Maken tänkte i 15 sekunder, sedan gick han till garderoben och hämtade något, därefter tog han fram något ur en byrålåda och strax därefter var han utklädd till huvudpersonen i A Clockwork Orange. Själv har jag våndats fram och tillbaka i en vecka. Idag var jag på Buttericks och handlade, och nu är jag också färdig.


Elin, look no further, priset för bästa utklädnad sitter här! Vem säger att man inte kan få en bra utklädnad för under 40 spänn?

När vi ändå är inne på ämnet kan väl ni fantastiskt påhittiga läsare tipsa mig om en utklädnad till årets nyårsfest. Temat är sagofigurer/barnfilmer. Kan jag komma undan med att klä ut mig till Abbe i Madicken? Eller kanske hans alkoholiserade far?

Kommentarer
Postat av: Malin

Då är vi två. Jag fullkomligt hatar att klä ut mig! Eller det är inte utklädningen i sig. Det är att först fundera ut något och sedan behöva lägga en massa pengar på något som jag tycker är helt poänglöst. För pengar kostar det om man inte bara ska klä ut sig till typ sjuksköterska (och då menar jag en riktigt ssk, inte sexy nurse för den sortens kläder kostar också).

2011-10-27 @ 21:29:01
Postat av: Kikki

Madicken såklart!

2011-10-27 @ 21:36:43
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Yasmine

förslag: rödluvan ;) borde vara billigt och bra

2011-10-28 @ 11:08:29
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!