Åskmolnet

Dagen idag började klockan tre. Och klockan fyra. För att slutligen börja på riktigt klockan sex. Den där åskmolnsveckan fortlöper stadigt. Dottern behöver inte mycket sömn, och inte värst mycket mat heller vad det verkar. Jag och maken är däremot lite mer döda än levande. Nu på morgonen har vi varit på babysim, eftersom vi fick ta igen den gången vi missade när hon hade feber, och efter att ha sparkat, plaskat och skrikit BABABA i en halvtimme har dottern nu däckat. Troligtvis i max en halvtimme för att sedan köra igång hela showen igen fast utan badvatten. Men jag är beredd. Det måste jag ju vara. Dock något mindre taggad inför haloweenfest ikväll då jag vet att natten kommer att bli full av stoppa tillbaka nappen-uppvaknanden. Inte precis grunden för en helkvälls festande. Nu ska jag dricka kaffe och läsa lite i min tidning innan det är dags för rond två. Ronderna börjar altid tidigare än man tror nuförtiden. Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!