Värdelös söndag

Idag har jag haft en "Gud-vad-det-är-synd-om-mig-som-är-så-gravid-och-otymplig-"dag. Den genomför man bäst så att man går tillbaka till sängen direkt efter frukost och ligger där hela dagen. Jag lyckades skala upp mig själv från sängen vid halvett för att skicka ut en livlina på facebook om att jag behövde tas ut på promenad, tog därefter en dusch och klädde på mig, bara för att inse att ingen nappat på min promenadförfrågan. Eftersom min energi tagit slut av förfrågan och duschen tog jag detta nederlag för en ursäkt att gå tillbaka till sängen. Där har jag sedan legat och slumrat till en kavalkad av dålig tv, alltför oengagerad i min egen tillvaro för att ens gå ut och hämta något hyfsat bra att se på dvd åtminstone, i stort sett ända fram till nu. Alltså, allt som allt en mycket misslyckad dag.

Jag vet att många tycker det är så underbart att vara gravid, och det har det varit på massor av sätt också, men de senaste veckorna har successivt blivit jobbigare och jobbigare. Det är frustrerande att inte längre orka en femtedel av vad man gjorde tidigare och att planera varje utfärd efter var man har närmsta offentliga toalett. För övrigt har jag våta drömmar om välfyllda rödvinsglas och stora paket med cigaretter. Jag antar att ni redan har socialtjänsten på speed dial vid det här laget, med tanke på alla kattamningsdrömmar.

Aah, dokumentär om superrika tonåringar! Torde pigga upp även den mest gravidtrötta själ!

Kommentarer
Postat av: Tove

Oh... du kunde hört av dig till oss! Vi är alltid pigga på en promenad! En annan dag kanske?

2011-03-13 @ 19:46:23
Postat av: Kikki

Kram på dig! Jag drömde om Bireost, gin, öl och räkor. Massor med räkor!

Under en kort period under graviditeten när jag hade lite energi och kontroll på mina kräkningar (det måste varit när jag väntade Leo för med Matti var det helt okontrollerat) så simmade jag ibland. Jag minns att jag aldrig orkade så långt men herregud vad skönt det var att vara viktlös ett tag! Sen var det ju ingen vacker syn, men va fan, det var ju ett offentligt badhus och lite får ju folk stå ut med.

2011-03-13 @ 19:57:37
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Elna

Stor varm kram! Håll ut, snart sitter du där med en ljuvlig bebis i famnen. Stressa inte upp dig över att du inte gjort ett smack på hela dagen, det är det som är tanken med havandeskapsledighet vettu...! =)



Jag må verka hurtig nu, men jäklar i min låda vad jag kommer gräva ner mig med DVD-boxar och lättsmälta tidningar när min tid kommer!

2011-03-14 @ 11:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!