Efterbild


Chillande hos frisören. Kaffe, tidning och slölyssnande till andra kunder medan färgen verkar.


Hemma igen. Klippt, färgad och ögonbrynsplockad. Fast ögonbrynen ser man inte för luggen. Kan dock garantera att de ser mil bättre ut än tidigare idag. Nu kan jag åter visa mig för folk.

Humöret är helt klart bättre än igår, även om en viss graviditetsbiverkan som jag inte vill gå närmre in på här (vissa saker är helt enkelt för privata) gör sitt bästa för att försöka försätta mig i graviditetsblues återigen. Svärmor har varit här med våra nya barnrumsgardiner som nu hänger där de ska, fint och prydligt i all sin röd- och vitrandiga cirkusprakt. Tar ett foto imorgon. En kedja av olika aktiviteter måste försiggå för att ett foto skulle kunna läggas ut nu, och det är aktiviteter jag helt enkelt inte orkar befatta mig med just nu. Det ena är att ta ur ett kamerabatteri och det andra är att hitta laddaren till nämnda batteri, vilket just nu känns övermäktigt.

Idag har jag och maken handlat grejer till bäbisen som vi tror att vi behöver, men inte vet exakt varför. Babyolja varandes en av dem. Svärmor förklarade att det var bra för torr hud vid många blöjbyten. Zinksalva handlade vi inte, för det såg vi inte behovet av. Den låg dock bland bäbisgrejerna. Vi handlade vårt första blöjpaket med 28 blöjor i. Det räcker väl ungefär en dag eller två efter vad jag har hört, men de hade inte större förpackningar. En Näsfrida köpte jag för några veckor sedan. Det ska bli mycket intressant att använda den. När jag tittar på bilden förstår jag inte ett levandes dugg. Impulsköp. Dessutom sa svägerskan att den var bra, och jag lyssnar vördnadsfullt på alla som fött barn och lyckats hålla dem vid liv under ett imponerande antal år.

Jag har även hunnit med att börja tvätta bäbiskläder (snacka motsatsen till igår när jag bara låg rätt upp och ner som ett förlorat ägg) och oroa mig för att jag inte har tvättat dem i parfymfritt tvättmedel. Är det verkligen jätteviktigt? Snälla, säg nej, för vi har köpt ett gigantumpaket med vanligt tvättmedel där nästan allt är kvar.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Lätt att handla på sig en massa som man tror att man kommer att behöva. Köp när du känner att du har ett behov för det istället. Jag köpte en Näsfrida använt en gång på snart 10 mån, gått bra att bara torka näsan. Har däremot använt Inotyolkräm superbra på röd rumpa. Har knäppt använt varken hudlotion eller babyolja. Har inte funnits behov han är ingen torris, man ska inte smörja för mycket då lär huden behova smörjas alltid. Om det inte behövs varför göra ett moment extra. Konstiga blöjor bara 24 st?!?!?! I början köpte jag Libero i 90 pack. OBS! ni får en massa blöjor på BB också (prover från olika lev), det var säkert en 45 st. Jag använder ca 5-8 blöjor/dag. Och visst kan du använda ditt tvättmedel. Men du kanske ska se om Lill*n reagerar. Jag har inte bytt. Verkar funka ändå.

Grymt snygg frissa :D, bara bikinivan kvar nu då :D

Skämta bara.

Kram

2011-03-14 @ 20:12:46
Postat av: Kikki

Vad är en näsfrida? En sådan där suckisuckinäspipett är räserbra, tycker jag i alla fall. Inotyolsalva funkar inte bara på röda rumpor utan även på brännskador och annat små barn inte ska råka ut för men mina verkar göra ändå. Babyolja är världens bästa makeupremover tycker jag, Newt kan få några droppar i badet om hon är snäll. Så klart klantade vi oss och köpte alldeles för stora blöjor i början (vi tänkte nog på annat) så de där reklamblöjorna är KALAS! Sen tror jag det viktiga vid klädtvätten främst att bara få bort det där starka fabriks grejsemojset. Men Gud, vad vet jag? Jag tror att det är ren och skär tur för den mesta tiden att våra barn klarat sig... Seriöst - man får gå på känn helt enkelt och ta det som det kommer.

2011-03-14 @ 21:15:56
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Kikki

Och raskarns snygg blev du!

2011-03-14 @ 21:17:11
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Anonym

”Bäbisen som vi tror att vi behöver” haha, nä det var kanske bara jag som kopplade fel. Kanske jag tyckte det var lite extra roligt att läsa något som kan tolkas fel i en blogg som är betydligt mer välskriven än de flesta.

2011-03-14 @ 22:03:53
Postat av: Johanna

Mycket fint hår!!

2011-03-17 @ 00:16:15
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!