Vecka 29



Såhär ser man ut i vecka 29. Eller, jag ser ut såhär i vecka 29 iallafall. Inatt hade jag världens sjukaste dröm (igen). Enligt barnmorskan är det normalt med sjuka drömmar, men jag undrar hur normalt det är att drömma att man föder ut en katt. Alla verkade tycka det var hur normalt som helst i drömmen. Bortsett från de sjuka drömmarna är nätterna även för övrigt en allmän plåga. Att vända sig från en sida till en annan är ungefär som att vända en Ålandsfärja. När jag av misstag hamnar på rygg blir det till en parodisk slapsticksketch.

Idag är det min helg. Eftersom jag jobbat fredag till måndag är jag ledig idag. Igårkväll var min fredag-/lördagkväll, idag är min lördag/söndag i kombination eftersom jag ska jobba 06.45 imorgon bitti igen. Dagen ska jag ägna åt att rota fram flyttlådorna med lakan och handdukar och packa upp dessa i det nyuppsatta Antoniussystemet i vår walk in closet. Därefter har jag tänkt mig attt organisera köksflyttlådorna i en liten fin ö, så att man kanske, kanske, kanske kan börja inreda barnrummet. Detta är i stort sett en utopi i nuläget, men man ska ju sikta mot månen.

Kommentarer
Postat av: kattis

Hur länge kräver de att du skall jobba när du är så där gravid?

2011-01-25 @ 10:43:10
URL: http://www.metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Smugglosmurf

Jag vet inte riktigt. Väntar på Försäkringskassans dom. Min förhoppning är att jag får vara ledig från 1:a mars, men jag tror eventuellt att de kommer att hånskratta åt det. Än så länge går det rätt bra. Bortsett från de sömnlösa nätterna då alltså.

2011-01-25 @ 11:26:44
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Anneli

Shit vad fin du är :D....... Känner igen det där med skalbaggssyndromet. Men det går över om ca 10 v. Puss på magen ;)

2011-01-25 @ 12:45:26
Postat av: Elna

Aaaah vilken vacker mage! Håll ut, man behöver ju bara kasta ett öga på dig för att inse att det är värt knäppa drömmar och skalbagge-på-rygg-nätter!

2011-01-25 @ 20:49:03
Postat av: Marie H

Kanonfin preggomage! Verkligen! :)

2011-01-27 @ 07:49:43
Postat av: Tove

Va fin du är!

2011-01-27 @ 22:33:34
Postat av: Johanna

Som vanligt kanon att läsa din blogg! Läser att par olika bloggar varje dag, men har nästan tröttnat på några av dem eftersom de är dåligt skrivna med massor av stavfel och särskrivningar. Några tips på bloggar du följer och kan rekommendera? Fin bild förresten!

2011-01-30 @ 09:34:12
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!