Sydsvenskans Kundservice

Sitter framför tv:n och drömmer om att inredare ska komma HIT och likt Askungens möss fixa iordning hela lägenheten till oss. Kanske Simon och Thomas?

Idag har vi (faktiskt VI! Jag var med och mätte och höll borren också faktiskt) hängt upp rullgardinen i sovrummet. Den senaste veckan har vi haft en *harkel* "bohemisk" filt upphängd för fönstret nattetid.
Vi har idag också fått telefonen inkopplad av en gubbe som kallade mig för "tjejen". Efter att ha hindrat mig själv från att klappa till honom bestämde jag mig för att låta det passera, trots att jag tycker det är märkligt hur folk verkar tycka att det är helt ok att prata med folk de inte känner lite hur som helst. Bara för att telefonen tillfälligtvis var försvunnen i en flyttlåda och jag på ett halvspånigt sätt försökte undvika panik när tjocka Teliagubben med dålig andedräkt stod och fånglodde på mig medan jag letade efter den, så förtjänar jag inte ett "Men, du, tjejen...".
Det kan också vara så att jag är en smula känslig.

Idag har jag också fått utlopp för all den ilska jag känt mot Sydsvenskans Kundservice (Kundservice är deras eget namn på "verksamheten". Jag hade använt ett helt annat ord för att beskriva dem) magnifikt inkompetenta personalstyrka den senaste veckan. För att göra en lång historia kort så är varenda kotte som jobbar där, och jag har garanterat pratat med de flesta av dem, fullkomligt stendum och helt ointresserad av att utföra något arbete överhuvudtaget. Idag gjorde de misstaget att skicka ett mail till mig där de undrade om "problemet" hade löst sig. Eftersom tidningen faktiskt kom imorse hade jag tänkt släppa hela saken, men när jag läste deras mail öppnades en fördämning av hat, frustration och ilska och jag bestämde mig för att besvara deras omtänksamma mail. I tell you, det var tusen gånger bättre än vad en terapitimme hade varit. All frustration och ilska riktad mot precis just de människor som förtjänar det som allra bäst. Aaaah......

Jag lägger mig alltid försent nuförtiden. Eftersom jag kissar femton gånger per natt måste jag börja lägga mig tidigare för att komma upp i rätt antal sömntimmar. Nu är det definitivt dags att sova för 45 minuter sedan. Måste kissa två gånger innan jag lägger mig också, en gång innan och en gång efter tandborstning. Oftast en gång till innan jag släcker lampan också vid närmre eftertanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!