Ett bad!

Satt just och tjyvläste lite inför graviditetsvecka 29, som egentligen inte börjar förrän på lördag, men jag brukar inte kunna hålla mig till den faktiska veckan inträder utan läser lite i förväg. Läser följande själv och bestämmmer mig sedan för att läsa upp det högt för maken. Som info liksom.

Pappa eller partner

Nu kan du få se en liten fot puta ut på magen. Försök att fånga den! Ditt barn kan känna om mamma är stressad eller orolig. Ge din kvinna lite massage eller fyll badkaret med varmt vatten för ett avslappnande bad. Oron på natten ökar, det kan vara svårt för den blivande mamman att ligga på rygg, barnet trycker mot kroppspulsådern och det kan ge yrsel och illamående. (Hämtat från
growingpeople.se)

Nu gör maken det jag själv tänkt göra sedan vi flyttade in här (men inte har orkat): Storrengör badkaret (och Gud vet att det behövdes) så att hans gravida fru ska kunna sjunka ner i ett varmt bad med en nylånad chick lit-bok. Inte vilken make som helst, min make!

(P S Jag har faktiskt skalat potatis idag, så inte bara varit i mitt fort.)


Kommentarer
Postat av: Kikki

Stålmannen rockar! (Och det gör du och Newt med!) Heja familjen!

2011-01-20 @ 19:33:34
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!