En mellandag

Jag har skickat ut make och dotter på eftermiddagslur i bilen. Eller, egentligen skulle jag skicka ut dem på eftermiddagslur med vagnen, men maken uppgraderade till biltur. I inget av fallen skulle förstås maken sova. Det är ingen av oss vuxna i familjen som tar några lurar under dagen. Vi bara tvättar, tvingar i dottern smakportioner och städar. Your average slavar alltså. Inatt blev vi dessutom väckta av dottern klockan halvfyra, när hon verkade tycka att hon sovit klart. Det tog sisådär en timme att övertyga henne om att hon minsann inte allls hade sovit klart och en uppfriskande kurs i ämnet "Ingen lämnar det här sovrummet innan klockan sex på morgonen oavsett vad" och en vanvettigt lång stund av buffande innan dottern till slut insåg att hon mött sin överkvinna.

EN MYCKET LÅNG PAUS DÄR MAKEN OCH DOTTERN HUNNIT KOMMA HEM, ÄTA GRÖT LAGA TOMATSÅS OCH TVÄTT HAR HUNNIT HÄMTAS FRÅN TVÄTTSTUGAN.

Om tio minuter ska jag befinna mig på kvarterskrogen. Där ska jag och J dricka två glas billigt vin, äta nachos och diskutera hennes kärleksliv samt mina episka ögonbryn som inte plockats sedan halloween och vad det beror på. Jag är som vanligt väldigt mycket en tidsoptimist. Det tar sju minuter att gå till kvarterskrogen och innan dess ska jag byta kläder och försöka applicera någon slags mascara på mina ögonfransar. Dags att gå? Ja. Definitivt. Ikväll ser vi andra delen av "Misterioso" på SVT. Det var ju ingen "Bron" precis, men det passerade det slappa julfiltret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!