Åter från bloggpausen

En stund där kände jag att det gått lite troll i min blogg. Att hela livet liksom gått och blivit lite Groundhog Day, ni vet den där filmen där Bill Murray återupplever samma dag om och om igen. Om jag då ska blogga får jag skriva samma blogginlägg om och om igen. Och vem skulle vilja läsa det? Nä, jag menar det. I onsdags påbörjade jag ett inlägg om Ingmar Bergmans hushållerska. Sedan suddade jag ut det och återgick till att dricka te framför tv:n.

Annars är vi väldigt mycket uppe i en sådan där rutin-period. Emellanåt kommer man in i en sån. När dottern följer samma givna mönster under någon veckas tid. Det är ganska skönt, för man vet precis hur dagarna kommer att se ut, men också, av samma anledning, lite småtråkigt.

7-8: Upp
8.00: Välling
10.00: Mellanmål
10.15-11.00: Sova middag
12.30: Lunch
15-16: Sova middag
16.00: Äta gröt
18.30-20.30: Godnattvälling och nattning.

Glädjen i det hela är att dottern sovit som en liten lemur under en veckas tid (förutom att hon vaknade hungrig klockan fem i morse), så vi är fullt utsövda inför eventuellt nytillsatt uppåttjack i godnattvällingen. Är det något man lärt sig under de senaste åtta månaderna så är det ju att man inte vet någonting om hur livet under det närmsta dygnet kommer att se ut, för plötsligt är allt helt upp och nervänt. Men, som sagt, den senaste veckan har varit lite likt en klocka som man kunnat ställa efter dottern.
Lånad från wikipedia.se

Ja, jag förstår också att detta inlägg troligtvis genast kommer att straffa sig med att dottern kommer att vägra sova överhuvudtaget den kommande veckan. Jag och Murphy har haft ett livslångt förhållande och jag förväntar mig inte att det skulle ha tagit slut bara sådär på en femöring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!