Strugglinge

Idag var det äntligen dags för strandbesök! Efter att maken och dottern gått upp klockan sju, den senare något mer positiv än förstnämnde, var allt färdigförberett för strandbesök med pastasallad och det hele (uttalas danskt). Efter att jag såsat runt med kaffekoppen i ena näven och försök till breende av knäckebrödsmackor med andra näven samt lättsamt tittandes på Sjunde himlen (Aaron Spelling har hjärntvättat mig, det är allt jag kan säga till mitt försvar) i ca en och en halv timme var vi så äntligen redo att packa in halva bohaget i bilen för en tur via svägerska med son till Kämpinge strand.

Efter en misslyckad tur genom en fårhage, ett bråk om en bensinmack och en skrikande dotter i baksätet kom vi slutligen fram till det ställe vi tänkt oss, Kämpinge strand (som maken genast på ett svengelskt sätt döpte om till Strugglinge). Efter att jag gnällt färdigt om hur mycket jag hatar sand, något som tog ungefär tio minuter, kom vi till ro och hade en underbar eftermiddag i solen.


Ibland sover dottern.


Och ibland badar maken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!