Kladdkaka till kollegorna

Ikväll bakar vi kladdkaka till mina kollegor. Eller nja, jag bakar inte så mycket som jag sitter och bloggar och dricker vin och tittar på. Såhär ser det ut ungefär:


Jag har hjälpt till på så sätt att jag har bröat formarna och tyckt till om huruvida mer kakao ska ner i smeten eller inte. Dottern har hjälpt till på så sätt att hon sover så att vi (maken) kan jobba mer effektivt och så att vi (jag) kan skriva ett blogginlägg. Jag är också dj för detta kladkakebakande-konvent. Först lyssnade vi på Dido och nu lyssnar vi på Eminem. Märks att man börjar bli gammal när man lyssnar på musik från sent 90-tal och tidigt 2000-tal.
Såhär ser det ut där jag sitter:


Maken hade inte tid att ta foto på mig. Han bakar ju kladdkaka till mina kollegor. Anledningen till att kollegorna ska få kladdkaka är för att jag officiellt ska dit och visa upp dottern imorgon. Konstig som jag är har jag ju sprungit på jobb för jämnan sedan hon kom iallafall, utan att vara det minsta officiell. Det är trevligt folk på jobb och man får gratis kaffe. Men imorgon ska jag dit officiellt. Och när man ska någonstans officiellt måste man ha med kaka. För man får presenter. Och det är saligare att giva kladdkaka när man får presenter. Så står det i bibeln.

Nu tror vi att kladdkakan är färdig om fem minuter. Vi är mycket spända! Sen ska vi gå och lägga oss, för en av oss ska upp klockan halvtre och ge dottern mat. Det är fortfarande oklart vem av oss, men vi sympatiserar med varandra och lägger oss samtidigt. Vi har ett mycket fint äktenskap!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Fina ni! Saknar er!

2011-08-17 @ 17:49:31
URL: http://http:/theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!