Tokerier

Idag är det en vecka sedan mor och mormor meddelade att hon tagit time-out från vårt liv. Det har till och från varit en jäkligt jobbig vecka och jag har fortfarande svårt att förstå vad som driver en människa till att fatta ett sådant beslut. Anledningen till att jag skrev blogginlägget var för att jag annars alltid ursäktar henne olika konstigheter. Jag tror inte att hon tänkt sig att jag skulle berätta om hennes time-out för någon, utan bara svara undvikande då hon kom på tal, så som jag tror att hon kommer att göra om någon frågar henne om mig och Isabelle. Jag vill inte ha det så. Jag tänker inte låtsas som om allting är glatt campande när det inte är det. Därför skrev jag blogginlägget. När jag insåg att fler människor än någonsin läst min blogg fick jag lite ågren ett tag, men det byttes snabbt mot en varm känsla när sms, telefonsamtal, mail och kommentarer trillade in. Jag må ha en tokig mor, men för att väga upp det finns fina familjen på makens sida, många fina, fina vänner och inte minst maken och dottern, som varje dag får mig att inse att jag trots allt handlat rätt i det som jag gissar har fått modern att lägga benen på ryggen fram tills hon tror att jag ska rätta in mig i ledet igen. Men jag har mitt eget led nu och tänker inte rätta in mig i någon annans igen.
Tack alla fina människor som ringt, sms:at, mailat och kommenterat! Ni har hjälpt mig outsägligt genom denna hemska vecka och övertygat mig om att jag har så mycket annat fint och framför allt så många fina människor runt omkring mig.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Hear, hear!

2011-08-28 @ 11:04:36
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Big Sis

That's cause we love ya, camper dear!

2011-08-28 @ 11:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!