En skål till faderns ära

Blogg.se fortsätter även idag att vara riktigt genomruttet långsamt, men eftersom dottern fortfarande nattas av maken, troligtvis uppe i varv efter sin första utomlandstur idag, så försöker jag mig på ett snabbt inlägg idag med. För övrigt vill jag bara påpeka att jag är episkt trött.

Idag åkte la familia (=jag, maken och dottern. Aslan ville stanna hemma) på en resa för att hedra min far som tyvärr inte längre finns bland oss. Då och då bestämmer jag mig för att det är dags för en tur till platsen där jag skålar med min far, och då gör vi det. Detta var Isabelles premiär dock och hon fick inte skåla, men verkade gilla läget ändå. Turen är en gammal hederlig Helsingborg/Helsingör-resa, och alltid på en sundsbuss. Det är där man får mest känsla för havet. Och så är ölen billig. Tror jag. Det var maken som handlade. Den var billig då på den tiden när det begav sig.



Vi gick även en liten tur i Helsingör och traditionsåt ostsmakprov i ostbutiken längst ner på gågatan och handlade ett par flaskor Retsina. Helsingörsturerna är inte avancerade, men ack så trevliga. Och jag tror att fadern är med oss från ovan.


Torgpuss.


Fadern, dottern och Hamlet i bakgrunden. Eller iallafall hans slott.

För övrigt, är det normalt att vara konstant yr när man är småbarnsförälder? Det känns ofta som att jag är på en båt, även när jag inte är det. Jag misstänker att det kanske ändå inte är cancer (är lätt hypokondrisk) utan troligtvis resultatet av ständigt avbruten sömn, men ni kanske vet?


Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh! Myspys! Torgpusskortet är ju helt klart förstoring och inramnings material. Kanske i svart och vitt i den lilla räkans (läs: Newts) rum.

2011-08-10 @ 07:19:03
Postat av: Anonym

Yrseln kommer säkert från utmattning. När jag i min forna verksamhet ansträngde mig på diverse övningar och annant skit, samt under barnens första år, blev jag ofta lite yr när jag inte sovit ordentligt under långa perioder....antar att det är kroppens lustiga sätt att berätta att man behöver vila.....

2011-08-10 @ 08:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!