Ära vare Gud i höjden

Idag ska vi göra något mycket atypiskt (mig. Isabelle har ännu inte skapat tillräckligt mycket av vanor för att göra något vare sig typiskt eller atypiskt). Vi ska gå till en kyrka och sjunga. Eller så var det en öppen förskola. Har inte helt klart för mig. Jag är den okristnaste människa jag själv känner till. Jag är inte döpt, inte konfirmerad, inte gift eller ens medlem i Svenska kyrkan. Nåväl, nu vill iallafall de andra mammorna i mammagruppen gå till kyrkan och sjunga (eller leka?), så då är jag så vänlig och följer med. Har blivit så sällskapssjuk på sistone. Kan ha något att göra med att den jag pratar med hela dagarna enbart svarar mig med "aaah" eller "iiiiih". Ibland är det kul att någon svarar mer verbalt. Inte alltid, men ibland.


Isabelle ser iallafall fram emot besöket. Tror jag. Hon blir väl kristen bara för att revoltera mot sin hedniska mamma kan jag tänka. Tur att vi väger upp kyrkbesöken med lite hederliga Netto-gräl.

Bortsett från detta har vi haft en helvetisk natt, tackar som frågar. De är dock ganska få nuförtiden, så jag försöker ta dem med jämnmod, eller för all del lite kristligt tålamod.

Kommentarer
Postat av: Anette

När jag var mammaledig hängde vi en del i Fridhemskyrkan. Vi var även i Paulikyrkan några gånger. Barnen hade kul & fikat var billigt så det kan rekommenderas! :)

2011-08-30 @ 17:31:20
Postat av: Kikki

Matti låter hälsa att han tycker att Isabelle ser väldigt fin ut. Det tycker jag med.

Leo är ju fullständig med på det där kristen revolt-tåget. misstänker att det är skolan och yngsta mostern som förstör honom. Men vi diskuterar det jag låter han bilda sin egen uppfattning så får vi väl se vad som händer. Han har liksom diggat Gud sen jämt. Hupp!

2011-08-30 @ 17:33:01
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!