Stjärnor!

Igår var en finfin dag trots den eviga väntan. På morgonen var vi på finfin brunch hos svägerskan, tätt följt av en tur till IKEA där vi köpte alldeles för få, men dock, trätrallsgrejer till balkongen så att den kan börja pimpas inför sommarens användning. De räckte bara till halva, men den halvan av balkongolvet är väldigt fin. På eftermiddagen satt jag på balkongen med Sydsvenskan och vakade ängsligt över Hår av Hin som vi har tänkt oss försöka avdramatisera balkongen för. Som det tidigare varit har hon med sin övernaturliga hörsel vaknat upp ur komatös sömn så fort hon hört balkongdörren öppnas, för att direkt komma rusandes för att se vad det är för ställe vi vägrar låta henne komma till. Vi är nämligen rätt sjåpiga och tror att hon direkt kommer hoppa över kanten och rasa ner mot en plötslig död. Igår var det däremot dags att försöka låta henne tillbringa lite övervakad och lätt avspänd tid där ute, för att hon ska förstå att balkongen inte är ett paradis med ständig tillgång till fri skinka. Det gick bra för henne. Själv låtsades jag läsa tidningen med hjärtat i halsgropen ständigt fruktandes hoppet över kanten, som givetvis aldrig kom.



Efter att ha spanat dels över kanten, dels nere vid golvet, var det här hon hamnade:


I tryggt förvar, halvvägs inne i lägenheten, precis där vi vill ha henne. Till slut (när min aorta närapå hade brustit av nervositet) gick hon självmant in igen och lade sig på hallmattan för en eftermiddagslur. Mission accomplished! Tror jag iallafall. Idag har hon inte alls varit intresserad av balkongen nämligen.

Just när balkongexperimentet var överståndet fick jag en vanvettigt trevlig överraskning. En gammal kursare som läst på bloggen om Baby Land-fiaskot (då när jag grät i en timme över ett påslakanset med stjärnor som kostade 500 spänn som vi inte hade råd att köpa) droppade förbi med påslakan och filt till vagnen med, tadaa, stjärnor på! Jag blev alldeles till mig i trasorna, och idag har jag bäddat vagnen med dem. Maken har börjat kalla mig crazy vagn-lady eftersom jag med jämna mellanrum gör något med vagnen. När jag föreslog att vi skulle gå en promenad med vagnen utan bäbis i tittade han på mig som om han övervägde att köra mig till psyk akut.

Här är finfina stjärngrejerna som snälla Isabel köpt till oss:


I love stjärnor!

Efter detta blev vi inbjudna på inpromptu grillmiddag hos N, P och J. Mycket trevligt fram tills min gravida mage verkade sträcka på sig åt alla håll, men mestadels uppåt platsen där mina lungor fick plats för länge sedan, så gick hem och till sängs med andningsbesvär á la KOL-patient. Klockan tre vaknade jag och kunde inte somna om. Tittade på en usel film på tv som började klockan fyra. Jag förstår varför den inte fick någon mer prime time sändningstid, för den var urusel. Den lyckades dock få mig att somna om till slut, så den var inte helt meningslös.

Idag har jag haft fortsatta andningsbesvär, gått på en promenad som var tänkt att bli både lång och rask, men som blev ingetdera. Däremot innehöll den glass och kaffe, vilket var trevligt. Lägenheten är städad och tvätten är tvättad. Igen. Idag var det dags för duschdraperi-tvätt. Imorgon ska vi till barnmorskan. Jag tror att det är imorgon hon kommer att berätta för oss att allt bara har varit ett stort skämt från början till slut och att vi inte alls ska ha någon bäbis. I will fill you in. Fast ni vet kanske redan att det bara är på skoj alltihopa?


Kommentarer
Postat av: Isabel

Det är faktiskt vanvettigt roligt att ge presenter till folk som uppskattar dem =)

2011-04-19 @ 01:12:19
Postat av: Elna

Ha ha, klart att det är på skoj alltihop! Ett av de bättre Hassan-samtalen. "Ja det var på skoj alltihop. Tidningen hade han redan läst, chokladen ville han inte ha, och han röker inte heller."



Rörande att läsa om Isabels snällhet förresten, mer sånt! Tyvärr lider det total brist på bebis-saker till bortskänkning hemma hos oss, men det är väl tanken som räknas? =)

2011-04-19 @ 10:01:56
Postat av: Kattis Korv

Min sambo kallar mig Crazy bird-lady. Ditt är nog ändå värst.

2011-04-19 @ 20:14:32
URL: http://www.metrobloggen.se/kattiskorvapa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!