Urmodern

Är hemma efter en halvtimmes uppfriskande kvällspromenad från Rosenvång och hem. Bussen gick inte när vi hade tänkt, och en promenad som var tänkt till nästa busshållplats blev en trevlig tur hela vägen hem ingluttandes i de rika människornas hus längs Linnégatan. Längsta gravidpromenaden på länge, men väldigt uppfriskande. Innan dess har vi hängt i svägerskans och svågerns trädgård, ätit gudomlig mat och jag och min mage har agerat nöjesattraktion. Eller iallafall magen. Bäbisen har showat runt och jag har mest suttit still och låtit folk gissa rätt på kroppsdelar (som jag inte själv har en susning om). Till skillnad från många andra har jag inte ett levandes dugg emot att bli klämd på magen. Det är när folk börjar negga på att jag har gått upp för mycket i vikt som jag blir sur, och det är en helt annan femma.


Populär mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!