TV

Det bästa med hösten är alla finfina tv-program. En nygammal favorit är Wife Swap på Tv 4+. Man ska nog inte köra en feministisk djupanalys på programkonceptet, iallafall inte om man är feminist som jag, men det måste motvilligt erkännas att det är briljant tv-underhållning. Ikväll är det en rastafarifru som byter plats med en militärt strukturerad fru med scheman för allt. Jöpp, upplagt för konflikter. Man måste älska det!

Needless to say har tv-årets höjdpunkt premiär idag. Ja, jag vet att jag är sorglig, men Idol är ändå det bästa som händer tv, alla kategorier. Eller, iallafall var det det det året Amanda Jenssen var med och nu hoppas jag på att det ska inträffa igen. Kanske detta året. Kanske. Man ska tyvärr inte glömma fiaskoåret som gav oss katastofen Anna Bergendahl, men det torde preskriberas snart. Förvisso ganska imponerande med en 18-åring som ser ut som en pigg 80-åring, men det var enda behållningen.

Har jag nämnt att jag älskar att bo vid Nobeltorget? Idag gick jag förbi ett polistillslag med piketbuss och polishundar i huset bredvid Coop. Klockan 15.30. Stod inte ens på Sydsvenskans hemsida vad det var. Bara en vanlig dag på Nobeltorget troligtvis.
Den dagen vi ska ha visning av vår lägenhet ska vi ha kaffekalas där ungdomsgänget brukar sitta. Brölande ungdomsgäng säger liksom inte "köp mig". Apropå lägenhet hoppas vi nu på en trea på Ribersborg. Igår lackade vi ur när vi fick ett motbud (lägenheten har legat ute i TRE veckor) och gav ett bud på 80 000 mer. Får vi inte den på det får vi leta vidare. Igen.

Kommentarer
Postat av: CrazyCatLady

Haha jag såg wifeswap idag. Idag var det ett partypar och ett tävlingskupongletarpar som byte fruar. Mycket underhållande:-)

2010-09-08 @ 23:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!