Valvaka

Sitter på nålar framför valvakan. Jag och Peter röstar inte samma och har haft vår del av hätska argumentationer genom åren, varav den värsta under en semestertripp till Tunisien när vi faktiskt somnade som ovänner.
 Efter det har vi hyfsat lärt oss att undvika politiska diskussioner. Idag tror jag till och med att vi nästan kom överens om att oavsett kvällens vinnare så kommer iallafall en av oss att vara glad. Då hade vi visst förträngt det enda onda som nu fått oss båda ur slag. Att få in SD i riksdagen är verkligen inget som någon av oss ser som något positivt.

För övrigt sitter jag och hetsar upp mig över FI- och PP-röstare som inte får något inflytande överhuvudtaget, men däremot tillsammans verkar utgöra en procentsats som kanske hade kunnat hjälpa endera blocket att få majoritet och därmed minskat SD:s kommande inflytande. Bättre när man har en hjärtefråga att sätta sig in i vad de etablerade partierna tycker i frågan och rösta så att man påverkar på ett positivt sätt. Min väna mor sa i min ungdom att en blankröst är en röst på sossarna (ingen direkt socialdemokrat, min mor). Jag säger en PP-/FI-röst hjälper till att skapa en klen minoritetsregering.

En parentes i det hela är frågan: Vad gör clownen Bert Karlsson i en seriös valdebatt i SVT?

Vi avslutar med en okaraktäristisk bild på Hår av Hin. Hon är väldigt söt när hon vill.


Kommentarer
Postat av: Alex

Well inget av partierna hade min hjärtefråga så det blev PP för min del, och alla röster som inte hamnar på SD är en bra röst i min bok.

2010-09-19 @ 21:15:44
URL: http://gehenna.bloggproffs.com
Postat av: Smugglosmurf

Där tycker du och jag lite olika, men du vet att jag tycker om dig ändå :-)

2010-09-19 @ 21:33:59
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Alex

:)

2010-09-19 @ 21:42:21
URL: http://gehenna.bloggproffs.com
Postat av: Yasmine

Ååå sötaste lilla kisen <3

ååå denna valvaka, dötrist jue

2010-09-19 @ 21:46:45
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Crazy Cat Lady

Alex, PP´s standardssvar vad gäller de stora frågorna var nästan alltid: -Det kan vi tänka oss. De hade ju ingen egen åsikt vad gäller annat än internet, fildelning och liknande. Jag säger nej tack till enfrågepartier. Annars kunde man lika gärna röstat på SPI.

2010-09-20 @ 00:11:55
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Elna

Ha ha, jag morrade samma som du när Bert Karlsson dök upp! Då säger min snabbtänkta fästman: "Klart att Bert är med, han startade ju Ny Demokrati och vet hur det kommer kännas för SD att vara nya och hatade i riksdagen". Say no more...!

2010-09-21 @ 16:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!