Harald?

Tänkte att ni skulle få höra lite kuriosa om blivande bäbisen. Just nu är den förstås ett foster mest, men det känns som en bäbis, så det är det vi kallar den. Peter var ju första tolv veckorna väldigt enträgen med att kalla stackaren för Ernst-Hugo. Efter att jag för säkert tusende gången utropat: "HAN HETER INTE DET! Och förresten är det inte en han!", så gav han upp Ernst-Hugo. Bara för att övergå till något ÄNNU värre. Harald. När jag hör namnet Harald tänker jag på en barsk pensionär med buskiga ögonbryn. Tänk Morfar Prosten.

Så, nej, han ska inte heta Harald. Hon ska heta Julia. Eller Alice. Eller Amanda kanske. Skulle det mot all förmodan bli en pojke funderar jag på Oskar. Sen har jag inte så många fler bra förslag. Peter diskuterar inte sånt här. Han säger att det ska bli en pojke, och att den pojken ska heta Harald. End of discussion. Peter lever i tron att Cato hade helt rätt för sig i sitt tjatande om Cartagos förstörande. Bara det att jag tror att Cato fick tjata i mer än nio månader innan Cartago till slut förstördes. Döper vi slutligen eventuell son till Harald så vet ni vad som har hänt. Hjärntvätt.  

Just nu är bäbisen mellan 14 och 16 veckor gammal. Exakt vet vi inte förrän efter ultraljudet. Det är jättelång tid kvar till ultraljudet! Tre veckor. Tiden går outhärdligt långsamt. Det börjar iallafall synas på riktigt att jag är gravid. För att förstärka intrycket ytterligare vacklar jag fram som en gravid flodhästhona.

Av en mycket fin vän har jag fått en liten pingla som bäbisen har att lyssna på i livmodern. Den ser ut såhär:


Kommentarer
Postat av: karin hansson

Haha! Vi har väntat både en Bengt och en Barbro, men hjärntvätten funkade inte hela vägen. Det kändes dock ganska naturligt till slut. "men Bengt är väl inte så dumt..."

2010-10-08 @ 19:40:06
Postat av: Smugglosmurf

I hear you. Efter tolv veckor av ständigt Ernst-Hugo-tragglande kom jag på mig själv med att kalla bäbisen för det. Never underestimate the power of hjärntvätt.

2010-10-08 @ 20:12:15
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Kikki

Sweet, jag hade också en bola när jag väntade Matti. Han älskade den när han kom ut. Saknar er massor! Tycker bäbisen ska hela Elvis eller Vera. Kram!

2010-10-08 @ 21:09:14
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Vad kul att de verkligen kommer ihåg ljudet när de kommer ut. Vi vill träffa er snart! När flyttar ni?

2010-10-08 @ 21:51:58
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Yasmine

varför inte Julia Alice Amanda ?? alla tre namn på en gång =) Tror Peter har letat för mycket efter vikinganamn (Harald Handfaste) tycker isf att Hagbard är bättre hihihi

För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras

2010-10-08 @ 22:54:48
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Yasmine

varför inte Julia Alice Amanda ?? alla tre namn på en gång =) Tror Peter har letat för mycket efter vikinganamn (Harald Handfaste) tycker isf att Hagbard är bättre hihihi

För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras

2010-10-08 @ 22:55:37
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Elna

Vill slå ett slag för alla tiders bästa dubbelnamn, eftersom ni lider brist på pojknamnsförslag. Vad sägs om Jack-Benny?? Mamma känner TVÅ familjer (som inte känner varandra) där man kommit på den lysande idén att döpa den stackars ungen till detta...!

2010-10-09 @ 20:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!