Dag 6- Dagens det mesta

Dagens sysselsättning: Sjuksköterska i vanlig ordning.

Dagens väder: Snö. Mysigt om man slipper gå upp halvsex och ta sig till jobbet i skiten.
 
Dagens nyhet: Nyanställld chef. Förutom för mig, för jag visste ju redan igår efter hennes intervju att hon fått det. Man är väl med i rekryteringsgruppen.

Dagens klädsel: Lager på lager och de nyframrotade überfula vinterstövlarna som jag planerat att slänga de senaste fem åren.

Dagens kvällsmat: Bolognese. Utan de obscena vinmängder som jag normalt sett häller i mig under tillagningen. Det är en tradition vi har. Vi hackar, steker och storkoker medan vi pimplar rödvin. Det är en inte helt oäven syssla kan jag meddela.

Dagens glädjeämne: Att jag är ledig de kommande tre dagarna.

Dagens äsch: Att jag inte kan lägga golv. För hade jag kunnat det hade jag sysselsatt mig med det kommande tre dagar i nya lägenheten.

Dagens tv-underhållning: Tveklöst Lyxfällan.

Dagens klumperi: Skärsår. Den senaste veckans halkningar har bytts ut mot skärsår, från papper och glas.
 
Dagens irritationsmoment: Att jag tittat på en kalender för 2011 när jag bokade in morgondagens tvättid, som sålunda har passerat idag utan min vetskap.

Dagens kattjävelskap: Spya på mattan. Klassiker.

Dagens besparing: Snälla eller bara stressade busschaufförens håglösa förbivinkning på bussen till jobbet imorse. Sparat 18 spänn.

Dagens lättja: Att överhuvudtaget ta bussen till jobbet bara för att det är lite kallt ute.

Dagens krydda: Basilika från homestyling-basilikakrukan.

Dagens ljus: Stearin.

Dagens frukt: Gula äpplen. För fruktskålarna på jobbet är sedan länge tömda på all god frukt. Tur bara jag har ätit. Sparar irritation.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad var det du sa om snö? Att det var MYSIGT?

2010-11-25 @ 21:03:34
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Ett missförstånd som jag ska genast ska rätta till. "Mysig" är ett ord som funnits länge. "Mys" är ett ord som är helt nyskapat, och än värre: Skapat av ett företag som använder det för att sälja så mycket chips som möjligt. Alltså vänder jag mig inte mot ordet "mysigt". Det är elementärt, käre Watson :-).

2010-11-25 @ 21:30:23
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Malin

Ahh! Fel av mig.

2010-11-26 @ 17:00:44
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!