Gyttja, camping och motsägelser.

Idag har jag förnöjt konstaterat att jag vill bygga ett B&B i Grekland samt åka och campa, gärna i regnet. Detta efter att ha suttit framför TV 8 hela förmiddagen. Med morgonrock och en kopp kaffe i soffan verkade det så mysigt för det brittiska paret som kämpade för att bygga ett B&B av ett gammalt bageri utan el och vatten, men med en massa gammalt bråte och gyttja. Kvinnan var dessutom höggravid och deras grekiska var väl sådär. Från att ha suttit och våndats framför deras kamp gick det till: Åh, gud vad mysigt det blev när det blev färdigt. Jag såg mig och Peter sittandes i trädgården vid poolen med ett glas Retsina och med ens hade jag glömt all gyttja, lata grekiska byggarbetare och ett urakut kejsarsnitt.

Program nummer två var något som hette Holiday Showdown. Tydlligen går det ut på att para ihop en rik familj med en fattig, och sedan ska de semestra ihop på två olika ställen som de respektive familjerna valt ut. Den fattiga familjen valde en campingsemester, och allt de gjorde var att bråka i regnet. Jag som hatar att campa, speciellt i regnet, tyckte plötsligt att det såg supermysigt ut när regnet öste ner över de små tälten och kunde föreställa mig i ett av tälten med en varm korv i näven. Peter låter mig hållas. Han vet att jag kommer att ha glömt mina idéer innan kvällen kommer.

Snart packar vi bilen med Isis tillhörigheter och kör till Peter och Nina. Har redan gråtit en gång idag över den snart förlorade familjemedlemmen. Logiken säger mig att detta är den bästa lösningen för alla inblandade, men hjärtat hänger inte riktigt med ännu.


Kommentarer
Postat av: Elna

Åh hoppas att det kommer att gå bra! Ni kommer må bättre när Aslan återvänder till sin fina Kiatorps-form.

2010-05-26 @ 07:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!