Canasta och mygg


Jag och mina myggbett sitter i vår lilla gäststuga. Jag har ungefär tio stycken, men det är två som har valt att stå ut ur mängden. Ett på varje vad. Det ser ut som att vaderna håller på att föda fram varsin vad till. Jag skojar inte. Betten är ungefär lika stora som bäbishuvuden. Har smetat på Tea tree oil med enda effekt att jag ett tag luktade lite äckligare på benen. En begåvad person hade valt att i förebyggande syfte smeta in förebyggande "Mygga" på kroppen. Jag är inte den personen.

Begåvad är jag däremot på att spela Canasta. Kalla mig pensionär, jag bryr mig inte, för jag är DROTTNING på Canasta. Vi fick lära oss spela dagen innan midsommarafton. Efter att ha fått reglerna förklarade av tre personer som talade i mun på varandra och tidvis sade emot varandra kändes spelet relativt komplicerat, men efter att ha gett det hela lite tid kom vi rätt bra i gasen (då inte alkoholmässigt. Tydligtvis ska detta spelet ske under relativt nyktra former). Vi söker nu motspelare i Malmö, fast vi kommer troligtvis att hälla lite mer vin på spelet, men det är bara för att vi är vi. Anmäl intresse i kommentarsfältet. Jag lovar, det ÄR jätteroligt!

Idag har vi annars sovit länge, solat och badat och lekt lekar. Idag var jag inte kvinna nog att orka spela brännboll (ni vet, den mentala pressen), så jag satt på en sten och brände min vänstra överarm och axel i solen istället. Vad det verkar så är Gud på brännbollens sida och straffade mig därför med solbränna. Och myggbett också. The lord works in mysterious ways. Det är därför jag inte är med i Svenska kyrkan längre. Jäkla bestraffningsgubbe! Snart ska han troligtvis på ett snillrikt sätt placera ut en fästing på min kropp, som jag inte kommer att hitta förrän jag får min Boreliadiagnos.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Instämmer till fullo!

2010-06-26 @ 19:05:49
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Josephine

Hade gärna blivit spel-motspelare till de flesta spel. Jag och Jocke tycker om att spela spel, men har inga i Malmö att spela med.. ;(

2010-06-27 @ 08:39:21
Postat av: lucke

Hejsan på dig! Allt bra idag? :)

2010-06-27 @ 09:30:57
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Josephine: Vi lär er gärna Canasta, och vi älskar att spela spel!

2010-06-27 @ 17:33:50
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Crazy Catlady

Jag älskar spel, kortspel, brädspel you name it. Nu kan jag ju inte spela canasta men jag hoppas att det inte är ännu ett av alla kortspel som man spelar i par. Tycker att det är förtryck av alla oss stackars singlar! Snyft

2010-06-27 @ 18:13:17
Postat av: Smugglosmurf

Malin, det är tyvärr ett parspel, men det finns ju andra spel vi också gärna spelar :)

2010-06-27 @ 18:46:14
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Det var ju trist. Men jag ska försöka hitta någon att svänga de lurviga med på lördag. Man vet ju aldrig om man träffar en potentiell canastapartner då =)

2010-06-27 @ 22:42:54
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Alex

Ah Canasta :) Det har man spelat en del i sina dagar :) Behöver ni en 3:e eller 4:e person så, give me a shout :)

2010-06-29 @ 00:00:57
URL: http://www.gehenna.bloggproffs.se
Postat av: Kattis Korv

Canasta. Är det lite som snoa? Fast kort.

2010-06-29 @ 00:49:50
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Anonym

men du, den enda jag vet förutom dig som spelar canasta det är lasse- ja du vet äckel lasse. fy!

2010-07-06 @ 21:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!