Det goda livet. Och det rädda.

Till höger: Samhall ute och gungar i lian.
 
Har åter en gång konstaterat att det där testet jag tog på facebook stämmer till 100 procent. Testet, vem är du i Nalle Puh, visade nämligen på att jag är Nasse. Alltså en rädd liten skit.
Idag har jag (i tur och ordning) varit rädd för:
1. Myggor
2. Fästingar
3. Getingar
4. Ormar
5. Lianen som syns till höger
6. Saker som eventuellt döljer sig i Kiasjön
7. Luftgeväret som Peter skjuter burkar med

I stan är jag rädd för andra grejer:
1. Att cykla.
2. Småpojkar i gäng runt Möllan.
3. Getingar. De finns ju i stan också.
 
Rent generellt är jag livrädd för att ta körkort samt varje gång Peter tar fram sitt vapen (det räcker bara att han tar fram geväret ur vapenskåpet för att jag ska ducka och hålla för öronen). Vet inte varför jag har vuxit upp till en sådan räddhare. Det är trots allt inte så länge sedan jag traskade ensam längs Seine i Paris mitt i natten för att få lite spänning (fast tretton år är kanske ändå ganska lång tid?).

Förutom tidigare nämnda faror har dagen innehållit solande på altanen, badande i sjön och en fisketur i båt. Ingen fisk.

Här är mycket trevligt att vara. Ungefär varannan/var tredje timme får man ett glas i handen alternativt något att äta och ett glas gott till. Jag kan vänja mig vid det här livet.

Hår av Hin är allt mer ute på altanen. Ser ut att ha spanat in ett fågelbo lite längre bort, men hon är ju så förtvivlat feg att det ända hon vågar döda i nuläget är på sin höjd en fluga. Jag antar sådan matte sådan katt.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Sbprrrt (båtmotor med munnen - hur stavas det?)! Oackackack! (Bara för att jag ät trygg på denna sidan skärmen!) Hahaha! Du är för go. Men du, nu har jag löst det här med att göra profilbilden större. Kan fixa det åt dig när du kommer hem, eller nåt.

2010-06-24 @ 18:37:42
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!