Good times

Igår kompenserade jag Peter för alla de nätter jag inte varit hemma på sistone. Bjöd ut på La Couronne där vi fick en magnifik andleverpaté. Huvudrätten var tyvärr riktigt usel. De brukar göra magnifika musslor, men det vi fick igår var nära nog oätligt. Skrumpna och överkokta små patetiska bitar till musslor. Jag och Peter, båda med ursprung i restaurantbranschen, hatar att klaga på maten. De ouppätna portionerna talade dock sitt tydliga språk, och servitrisen var mycket tillmötesgående. Tog bort musslorna såväl från notan som menyn. Jag kan verkligen rekommendera La Couronne för övrigt. I vanliga fall är maten mycket god. Trevlig, romantisk miljö och hyfsade priser.

Efter den mindre lyckade middagen tog vi en kopp kaffe med avec på Två krögare, i folkmun känt som Bullen. Därefter var det dags för kvällens main attraction, Sex and the City 2. Peter följde med på denna i utbyte mot att jag följer med på Iron Man senare i sommar. Efter att ha läst alla usla recensioner var vi beredda på att den skulle vara überdålig, men den var faktiskt helt ok. Jäkligt tunt manus, men ändå småkul.

Inatt har jag sovit som en mård från ett till halvtolv. Efter en sen frukost på balkongen packade vi kaffetermos och solkräm och begav oss ned till Sibbarp för lite solande. Därefter handlade vi ingredienser tilll kvällens måltid som faktiskt jag ska tillaga: Kycklinglår och grekisk sallad= inte ens jag kan misslyckas. Därefter hallon och jordgubbar (svindyra). Till det hela en flaska Cote du Rhone.

Nu är Peter och skjuter i Trelleborg och själv sitter jag och sippar kaffe på ett belåtet sätt.


Som ni ser har solrosen redan börjat lida i mitt sällskap. Gröna fingar, thy name is not Johanna.


Isis ser ut att trivas i sitt nya hem.


Balkongen by night.





Kommentarer
Postat av: Kitty

Låter LOVELY! (Utom musslorna då)

2010-06-16 @ 19:31:02
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!