Som en gris är jag trött och som en gris ska jag snart sova.

Ungefär såhär pigg och snygg känner jag mig nu, klockan fem över fem en söndagsmorgon efter en natt på jobbet.

Jag dricker Ramlösa och tröstar mig med att väckarklockorna snart börjar ringa i fem kollegors hem. Inte för att jag är elak, utan för att jag är självisk.

Senaste planeringen för ny hemstad har snabbt brunnit inne efter att jag sett huspriserna i Mölle med omnejd. Nobeltorget är vår lott. För er med lite mer pengar (än förstånd) finns det en finfin villa i Viken för 12 500 000 spänn. Den var mycket fin och mycket strandnära. Tror hade kunnat köpa den om jag sålde allt jag äger och har, jobbade 150 timmar i veckan, prostituerade mig på ledig tid och inte brydde mig så mycket om att äta mer än ett riskorn varannan månad. Då borde jag kunna bli skuldfri på sisådär en hundrafemtio år. Och också väldigt smal samt relativt stressad.

Kommentarer
Postat av: Elna

Äsch, det är helt enkelt deras förlust. Alltså tokarna som säljer allt de äger och har och flyttar ut till en halvö där närmsta civilisation stavas Höganäs. Ja du hör ju själv, deprimerande var ordet.

2010-06-23 @ 20:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!