Solrosen del III (eller eventuellt IV)

Den här bloggen börjar mer och mer likna en blogg för blomintresserade tokar, men eftersom jag tror att ni har ett vanvettigt intresse av denna nu smått berömda solros kommer här dagens bild.

Igårkväll (då när den såg ut att vara avliden) vattnade jag rejält, och idag har jag knipsat bort den stora blomman, som enligt maken tog energi från övriga skott. I skrivande stund ser solrosen nu ut såhär. Jag hoppas att detta ska få sprutt på den.

Min gröna historia har annars varit tämligen dyster. Palmen Gudrun dog tyvärr när Aslan intog våra liv. Hon låg och sov i jorden skuggad av Gudruns blad. Aslan växte ju dock, och en dag var Gudruns saga all då Aslan helt enkelt var alltför stor för att rymmas i Gudruns kruka. Gudrun for i golvet, och fick sedan begravas. I soprummet förvisso, men det var ändå sorgligt.

Inatt är det åter dags för jobb och micklande med ficklampor. Har spenderat eftermiddagen framför tv:n och tittat på det magnifikt vackra brudparet. The blogging will continue under natten.

Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Då har jag äntligen fått förklarat vad the Gudrun incident handlar om. Inte en dag för sent=)

2010-06-20 @ 01:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!