Nattjobb

Nattens jobb gick förvånansvärt bra, troligtvis med tanke på att jag lyckats sova 11 timmar innan. Kände dock mycket hat från en patient som hävdade att hon brukade få dubbel dos av sin sömntablett och som nära nog slog mig med sin käppp när hon insåg att jag inte tänkte vara lika generös som hon påstod att övriga nattsjuksköterskor varit, eftersom jag inte hade ordination på det hon ville ha. Därefter klassades jag ut som inkompetent, och när hennes nål inte funkade vid antibiotikagivningen blev jag klassad som fullständig idiot och fick till slut skicka in Crazy cat lady för att ta över situationen. 
Övrig glitch i det annars smidiga nattjobbet var det nya rapportsystem som infördes igår. Överrapporteringen innefattar i stort sett allt om varenda patient, utom eventuellt namn på första husdjuret. Givetvis kan man allt man behöver veta om sina patienter för attt ge dem en god omvårdnad under natten, men efter att ha plöjt igenom avföringsfrekvens, vätskebalans, hemsituation, eventuellt skickade kallelser till vårdplaneringar samt färg på urin (näst intill) på nio patienter var denna sjuksköterskan rätt utmattad. Får nog börja i lite bätttre tid den här natten...

Nu sitter jag med mitt morgonte på balkongen efter lite för få timmars sömn. Går ut på promenad för att sedan vila lite till, så bör situationen lösa sig smidigt. 

Kommentarer
Postat av: Thomas

Vem kan det ha varit som har kommit på denna nyhet bland överrapporteringar då? jag ahr en gissning, kan ju undra om den stämmer :0)

2010-06-09 @ 20:43:27
Postat av: Smugglosmurf

Inte den du tror faktiskt. Det är ett Lean-projekt. Igår morse klarade jag nio patienter på 16 minuter blankt :).

2010-06-10 @ 17:33:39
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!